Als je dieren niet juist en goed behandelt, dan behandel je mensen hoogstwaarschijnlijk ook niet goed !
Wie het kleine niet waardeert is het grote niet weert.
Hetzelfde met kinderen, arme mensen etcetera.
Groeten!
Hallo Marleen, en voorbijganger,
Hoe vinden jullie deze: “ Telkens als ik een kat haar jong zie wegdragen in de bek, denk ik eraan: ‘Hoe meer ik katten leer kennen, hoe minder ik van mensen houd’.”
Een uitspraakje van Multatuli.
Gelukkig ken ik een heleboel leuke mensen, dus ik sta toch niet helemaal (eigenlijk helemaal niet) achter soort uitspraken!
Ik kan mij meer vinden in de eerste overweging van voorbijganger.
Groeten van Channah
Channah, je bent zelf een mens.
We zijn allemaal mensen. Iedereen …..
Daarom moet je nooit kwaad of verbitterd zijn op mensen , want in feite ben je kwaad op jezelf.
Ieder mens is te breken, iedereen heeft zwaktes of angsten, daarom moet je ook nooit mensen kwaad willen doen, want je zal zelf , of je nu gelooft of niet, gebroken worden.
Dit klinkt misschien erg vreemd, maar het is, voor zover ik weet waarheid.
Ik wil niemand bezwaren met zulke praat, maar je kunt maar beter voorbereid zijn en sterk.
Beste voorbijganger,
Je pseudoniem is zéér juist gekozen, want je bent wel erg snel aan mijn reactie voorbijgegaan!
Dus: in de herkansing! Lees mijn tekst nog eens rustig en aandachtig.
Dan zie je, dat ik het juist NIET eens ben met teksten, zoals geleverd door de door mij aangehaalde Multatuli, en de tekst, die Marleen gelezen heeft.
Groeten van Channah
Ja nou ik kan ook niet zeggen dat ik het eens ben met die voorbijganger !
Natuurlijk mag je kwaad zijn op mensen die jou onrecht andoen !
Wat is dat nou weer voor een stelling.???
Als iemand mij heel erg slecht behandeld, ben ik dan kwaad op mijzelf ???
NEE ! Ik ben kwaad op diegene die mij niet waardig behandeld.
En ja ik hou heel veel van dieren maar ook van sommige mensen,
En zoals niet alle dieren hetzelfde zijn zijn mensen dat net zo min.
Groetjes, Elsa
Maar Elsa hoe bepaal jij dan of iemand jou goed of slecht behandelt ?
Alleen dan kun je zeggen of je afkeer tegen die persoon terecht zou zijn.
Dat is allemaal heel relatief, jij kan zodanig beinvloed worden dat je het leuk gaat vinden als iemand jou slaat. Of zodanig beinvloed worden dat je iemand wilt vermoorden als hij/zij je maar aankijkt.
Als je dit niet absoluut niet kan geloven, dan heb je hier waarschijnlijk nog niet zo goed over nagedacht.
Vriendelijke groeten.
Heel erg relativerend allemaal, maar waar sta je zelf? Het lijkt wel of je alleen maar begrip hebt, dus kan iedereen z'n gang gaan?
Mensen onderling is nog tot daar aan toe, maar de mens is verantwoordelijk voor het huisdier dat hij/zij in huis heeft genomen, het lijkt mij zeer terecht als we daar kritisch of zelfs boos over kunnen zijn (zie ook reactie op Gandr's terechte uitbarsting).
Groeten, Bert
Hallo voorbijganger,
Wat een onzin, sorry hoor.
De meeste mensen zijn tot op een bepaalde hoogte
misschien beïnvloedbaar, maar kunnen ook altijd nog voor zichzélf
denken en zelf wel bepalen wat goed en slecht is.
Iedereen heeft zijn eigen normen en waarden en fatsoen.
Dus iedereen bepaalt voor zichzelf of hij goed of slecht behandelt wordt.
Alleen liggen de grenzen verschillend. Maar ja, waar gaat dit eigenlijk over zeg!
Wat een onzin….Als dit over Gandr's woedeuitbarsting gaat, daar heeft ze alle
reden toe! Geheel terecht zoals Bert al zei. Ieder normaal mens zou er boos over worden. Daar valt niks aan te analyseren of wat, het is gewoon zo.
Alleen mensen die een dierenleven niets of weinig waard vinden trekken hun schouders op en zeggen : waar maak je je druk om?
Er zijn wel ergere dingen in de wereld..lekker het leed van dit hondje bagatelliseren. Ajuu!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?