scharreldieren

• Ans

Ik bedoel maar heb het een beetje verkeerd uitgedrukt, dat er geen genoeg bio-dynamisch voedsel is voor ons allemaal. en daar komt nog bij dat als je het bd voedsel goed wilt gebruiken, dan moeten we b.v. vandaag allemaal wortelen eten en morgen b.v. allemaal boerenkool. want dat is het principe van de bd verbouwiong dat door de stand van maan en sterren enz. heb je worteldagen, bladdagen en stengeldagen enz. dus je moet de groenten kweken en eten met de bio-dynamische kalender in je hand. Er zijn ook boeken over. erg interessant, maar voor de bevolking als geheel niet haalbaar.Vooral ook omdat je wisselbouw moet plegen wil je geen ondieren met gif bestrijden. En als je b.v. wortelen naast b.v. krobsla zet, dat moet dan met de hand gerooid worden, en dan kan dan niet met machines. En afgezien we er geen personeel voor hebben, zou het vreselijk duur worden. Dit wou ik in het kort nog even kwijt.poezengroetjes van Ans.

• Ans

Bert ik geloof als je wel (wat) vlees eet en het bewust koopt en inderdaad bedenkt dat het een levend dier is geweest je dankbaarder met het voedsel met name vlees/eieren/vis, honing omgaat, ook trouwens met melk en melkproducten.poezengroetjes van Ans.

• Bert

Ben het helemaal met je eens, Ans. Ik eet het zelf niet, maar dat moet iedereen voor zich weten. Wat mij in dit soort discussies opvalt dat er zo weinig mensen zijn die zich realiseren wat ze eten.

Toen ik op de lagere school zat leerde ik dat het vee op de boederij ook bij de ‘huisdieren’ hoorde, tegenwoordig wordt er in dat kader alleen nog over ‘producten’ gesproken, dingen die je weg kunt gooien als er een exemplaar ziek is (zo'n veestapel wordt dan ‘geruimd’), dingen die in de winkel terecht komen en op je bord of in de vuilnisbak.

Maar dat hoef ik jou niet te vertellen, natuurlijk, is meer voor de algemene discussie bedoeld.

Groeten, Bert

• Bouwe Frank

Ik besef mijzelf, dat ik natuurlijk bij bepaalde personen wat prikkelingen uitlok. De basale discussie was in principe het kopen van Bio-dynamisch vlees wat zo duur was. Ok, ik kan me eventueel een paar kwartjes in de prijs verschillen maar jij betaalt toch echt te veel naar mijn mening.

Ikzelf nuttig ook Soja vla omdat ik ga flippen van de jeuk op mijn hals van de lactose. Kost f 2,50 per kwart liter. De vraag hiervoor is natuurlijk ook veel lager dan gewone zuivel.

Je diksap is inderdaad te duur voor woorden, maar dat probleem hebben wij thuis ook te maken en dat is inderdaad moeilijk voor een gezin dat elke stuiver om moet draaien.

toevallig haal jij allergieën bij de discussiepunten, maar daar zijn hele andere redenen van belang, gezondheid gaat voor logisch, ook bij mij.

Echter Bio-dynamisch voedsel gaat vanuit een principe en verhelpen van allergie symptomen niet.

Bouwe frank

• Bouwe Frank

natuurlijk wijst praktijk uit wat het gunstigste is, of niet in dit geval. toevallig ben ik niet een suf figuur wat achter zijn economische bureautje zit dingen uit te vogelen.

Toevallig moet ik mijn eigen spullen ook kopen van soms weinig geld.

Jammer voor jou en je man vanwege zijn vervoer. Diesel is inderdaad iets voordeliger en alles is ook duur ja. Gelukkig heb ik OV en inderdaad is het stukken goedkoper. DAAR ben ik het helemaal mee eens.

Om mij nu te verwijten, impliciet weliswaar, dat ik dingen uit mijn duim zuig is ook niet helemaal waar. Thoerie is de basis van de praktijk, dat mag duidelijk zijn en ook dat praktijk heeeeel anders uitvalt dan theorie is ook algemeen bekend.

Lekker op schoool zit ik zeker, ik laat mij er niet over uit wat allemaal tegenvalt in de praktijk want dan krijg ik ook wel een heel A4-tje volgetypt. (overigens geen verwijt t.o.v. jou alhoewel het wel zo klinkt)

wordt vervolgd?