Hoi Lara,
Er zit wel wat in, wat je zegt. Maar als we ons even beperken tot de wasbeer, dan is voor iedereen wel duidelijk dat wasberen 9 van de 10 keer niet goed gehuisvest worden. Ze worden in huis genomen omdat ze er zo schattig uitzien en leven dan binnenshuis, als knuffel en vermaak van de mensen. Maar kleine, schattige wasbeertjes worden groot en slopen vervolgens heel het huis, runnen het huishouden, zijn “onzindelijk” en worden agressief. Dan maar aan de ketting, in een kooi, in een kleine buitenren of dumpen bij stichting AAP. Als er tegenover 20 wasberen die niet naar hun behoefte behandeld worden, 1 wasbeer staat die wel krijgt wat hij nodig heeft, dan zeg ik:
verbieden! Is het trouwens niet verboden? Zal wel niet.
Wat je zegt over de gedomesticeerde dieren, daar ben ik het volledig met je eens.
Konijnen, hamsters, gerbils, parkieten enz in veel te kleine kooien enz..
Laten we dit lot de (nu nog) wilde dieren dan besparen!!!!!!!. Laten we het eerst allemaal goed in orde krijgen voor de “normale” huisdieren. En dan nog, ik ben gewoon tegen het houden van wasberen als huisdier :-) Of je er nou goed voor zorgt of niet. Trouwens, elke keer als ik een dierenwinkel binnenloop sta ik versteld van het formaat kooien die ze verkopen (die kleine #$@#hamster en parkieten kooitjes bijvoorbeeld) Of viskommen, die worden ook nog steeds verkocht. Ik vraag ook wel eens dingen die ik allang weet, om het personeel te testen :-) Gemeen misschien, maar ook daar sta je versteld van.
Zo werd mij een keer vertelt dat hamsters groepsdieren zijn en cavia's héél goed alleen kunnen hoor mevrouw…Maar goed, ik dwaal af :-) Groetjes Jennifer