Even weer een update over de logees.
Gijs/Shomari boekt vorderingen. Hij laat zich aardig uit de tent lokken met nieuwe huisgenoten is me wel opgevallen.
Sinds gisteren zijn er 7 nieuwe dieren in huis ge-arriveerd, 4 cavia's en 3 ratten, en hij toonde behoorlijk wat interesse in de rattendames. Ezri, de witte dame, trok zich echter niets van hem aan en ging gewoon weer op haar dagelijkse wandeltocht in haar kooi en rad. (Wat piept dat ding trouwens zeg, moet gëolied worden LOL) De andere twee lagen lekker te slapen en waren voor Gijs/Shomari dus niet echt interessant.
Hij liet zich ook weer aaien en kwam zelfs even bij mij om kopjes te geven. Hij heeft niets gezegd tegen de andere katten, geen grommetje of brommetje. Wat wel leuk is, is dat hij “lekt” als hij maar flink geaaid en gekroeld wordt. Gaat hij van kwijlen of druppen uit zijn neus… (Ik ben er nog niet achter waar de lekage zit LOL)
Chiel slaapt overdag op mijn bed, daar hij dan dat deel helemaal voor zichzelf heeft. De andere katten zijn overdag allemaal beneden en vermaken zich met propjes papier aanvallen, een zelfgemaakte muis doden of elkaar achterna rennen.
Lyla heeft fans buiten de deur. Ik ben er nu ook achter hoe dat komt. De kat van een paar huizen verder op lijkt sprekend op haar. En die mag wel naar buiten. Zij wordt steeds opgehaald door twee kater heren en gaat dan even ruig stappen. LOL Nu was ze een paar dagen terug schijnbaar niet te vinden voor de twee heren en dus kwamen ze haar thuis afhalen… Bleek dat Lyla voor het raam zat en een van de twee katers raakte hier behoorlijk van in de war, hij dacht dat het de kat van een eindje verderop was en heeft ongeveer anderhalf uur voor de achterdeur staan bleren of ze naar buiten mocht… De buurvrouw, eigenaresse van de bewuste Look A Like heeft hier een poosje naar staan kijken en moest er hartelijk om lachen. Toen ik het achteraf hoorde ook. Ik dacht al, deze kater is wel erg Lyla verliefd… Maar het bleek dus een vergissing te zijn LOL
Lilly vind Jamahl ook wel erg lief. Je kan, als hij tenminste rustig slaapt en zich niet om de haverklap omdraait of uitstrekt, lekker tegen hem aankruipen en zo lekker slapen. Iets wat ze dus de laatste tijd vaak doet. Om vervolgens bijna geplet te worden als Jamahl zich even omdraait LOL
Het gaat dus goed met alle vier de katjes. Shomari (Gijs) blijft hier als de logeerpartij erop zit. Misschien al wel bekend. Maar het zal nog wel even duren voor ze weer naar huis gaan. Saskia en zullen binnenkort even een afspraak maken over wanneer de twee dames gesteriliseert gaan worden. Moet nu wel gebeuren, want als de pil nu een keer vergeten wordt… Katers genoeg in de omgeving die wel een leuk gezinnetje willen stichten.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes,
Gandr & beestjes (nu dus met 4 cavia's en 3 ratten meer…)