Hoi Christa,
Van mezelf of in het geheel? LOL
Even kijken hoor van mezelf heb ik nu: 3 honden, 5 katten, 4 cavia's, 2 konijnen, 2 vogels en 3 ratjes. Te logeren heb ik dan de 3 katten van Saskia. Dat waren er eerst 4 maar Gijs, die bij saskia dus eigenlijk niet aarden kon, blijft hier. De rest gaat strakkies weer terug.
Ik heb mijn handen ook wel aardig vol ermee hoor, maar ik ben eigenlijk nooit anders gewend. Zelfs niet toen ik nog 40 uur per week werkte. (Ik werk nu nog 32 uur, deze baan heeft niet meer uren…)
Het is een kwestie van planning… Ik maak altijd na mijn werk de kattenbakken en de kooien schoon… Nee niet elke dag natuurlijk… LOL Zou ik bezig blijven. Ik schep de bakken van de katten elke avond uit en 's ochtends doe ik even een ronde om te kijken of er dan ook weer wat ligt. Vaak maar een paar… De kooien worden twee keer per week verschoond… Het is nu even proppen omdat mijn container er eigenlijk niet op berekend is, alle kattenbakken erin enzo… Maar ik moet toch of een grotere bestellen of gewoon nog een extra…
Mijn dagindeling is eigenlijk als volgt:
Ik sta op, ga dan de knagers en vogels voeren en drinken geven. Ik doe even de ronde kattenbakken. Ik kleed me aan en ga met de honden eruit. Na een half uur komen we terug en dan ga ik de katten voeren en de honden. Als hun staan te eten ga ik de waterbakken en de knabbels voor de katten bijvullen.
Dan ga ik naar mijn werk. Tussen de middag kom ik weer thuis, ik woon maar tien minuten lopen van mijn werk en heb een half uur pauze… Ik ga meestal op de fiets dus dan is het maar vijf minuten. Dan ga ik even kijken of alles in orde is, en loop even een klein rondje met de woefers. Ik drink dan even wat en ga dan weer naar mijn werk. Als ik na mijn werk thuiskom ga ik maar eerst even de honden uitlaten. Meestal dan langer dan een half uurtje… Maak er dan een uurtje van of zo, hangt er een beetje van af hoe de honden zijn, want die hebben ook wel eens geen zin in een lange wandeling. Vooral Juno wil soms nog wel eens snel naar huis want die wil dan snel eten en lekker gaan slapen. (Dit met name op de koude dagen en als het regent LOL) Nou en bij thuiskomst krijgen de katten weer wat te eten en de hondjes ook. Dan is het even tijd om voor mezelf wat te gaan doen… Ja dingen zoals de afwas, stofzuigen of iets anders leuks… LOL Rond de klok van half elf gaan de honden nog een ronde, dat is er weer een van een half uur.
Bij thuiskomst gaat Jamahl lekker op de bank liggen en ik ga mijn ronde kattenbakken nog een keer maken. Ik kijk dan ook de watervoorraad na. Tja en dan kleed ik me om en neem Juno en Jessy mee naar boven. Ik duik dan heel snel mijn bed in anders heb ik geen plek meer LOL.
Om vervolgens de volgende ochtend om 6 uur het hele gedoe weer te herhalen. Lekker standaard he… Nou en tussen de bedrijven door wordt er gespeeld… Of ik speel met de dieren of ze spelen met elkaar, maar net wat ze in de koppies op komt.
In het weekeinde gaan we als het weer meezit naar de hoge berg, behalve in de winter, dan wordt die afgezet vanwege onbegaanbaarheid… Dan is het gewoon even voor een alternatief kiezen.
Tja en nu zit ik op het ogenblik in de ziekte wet dus nou hebben de honden pas goed feest, de katten ook en ja eigenijk profiteren alle dieren ervan. Eerst moesten ze na mijn werk wachten maar nu kunnen ze eigenlijk de hele dag wel gezellig bij me komen zitten.
Maar het lukt allemaal goed, ben gewend voor meer dieren te zorgen… Heb jaren lang tijdens mijn werk op het asiel ook een eigen opvang voor knaagdieren gehad en dat vergde meer tijd eigenlijk.
Echter op sommige dagen is het wel even schipperen, maar die heb je er natuurlijk altijd wel tussen, LOL
Hoe dan ook, ik weet eigenlijk niet anders. Dus dan groei je erin eigenlijk.
Ik wil ze overigens best allemaal een zoen geven maar vind je het erg als ik alleen naar de vogeltjes gewoon zwaai? LOL Die raken elke keer toch best gestressed als ik ze moet pakken voor alle knuffels die ze krijgen… LOL
Maar bedankt voor je leuke beirchtje he.
Knuf voor jou “D”otties… ;-)
Groetjes,
Gandr & beestjes