Leuk joh! Hondje pesten... :-(

• Anne-Marie

Op de eerste plaats, als je kunt, je deurbel uitzetten, zeker als je weg bent.

Verder een emmer met heet water - ja, kokend natuurlijk niet, want dan verbranden ze. Ik zou boven klaar gaan zitten met een emmer met water, waarmee ze net niet verbranden en die emmer wel steeds bijvullen met kokend water, zodat hij zo heet mogelijk blijft en dan maar gooien, als ze komen.

En als het koud is en het vriest, is natuurlijk koud water beter, dan vriezen ze gewoon vast. Het zijn eigenlijk grote klootzakken, die bellen, want ze weten van tevoren, dat de hond gaat blaffen.

Succes ermee en anders wil ik wel een emmer heet of kokend water over die klootzakken komen gooien.

En hebben jullie Marielle al gelezen? Wie gaat er mee naar Den Haag donderdag 29 maart? Al die onschuldige koeien, schapen en geiten afslachten kan toch ook niet doorgaan.

Neem nu eens: er ontstaat een hondenvirus en minister Brinkhorst verplicht, dat al onze honden een dodelijk spuitje moeten krijgen. We kunnen nu wel zeggen: “Dat gebeurt nooit”, maar dat weten we niet.

Kijk, al die koeien, schapen, lammetjes en geitjes hoeven ook niet dood. Je kunt ze beter krijgen met meelballen in de mond te stoppen. Je kunt ze ook inenten. Waarvoor hebben we die entstof anders? Ik ga dus mee met Marielle.

En met je hond: succes met een emmer water.

• Berend

Helaas, de ouders van dit grut schamen zich meestal niet, maar maken zich zich

boos op jouw en komen je wel even in elkaar rammen.

De bel afzetten zodat ze er geel lol aan hebben, en zelf proberen je niet te ergeren,

dat werkt denk ik het best en is voor jezelf het rustigst, daar gaat het toch uiteindelijk om?

Succes met je oplossing

Berend

• martine

Ik vind het zo'n enorme onzin om dit soort dingen op de opvoeding te schuiven!! Daar kan ik me nou echt een beetje boos om maken. Ik heb zelf een kind en ik doe vreselijk mijn best om dat kind met “normale” waarden en normen op te voeden. Dat betekent NIET dat mijn kind later ook al die dingen die ik er nu instamp keurig uitvoert. Heel veel kinderen doen dingen op straat waar hun ouders geen weet van hebben, zeker als je over opgeschoten pubers praat. Het is allemaal zo makkelijk gezegd dat je als ouders je kinderen dan maar goed moet opvoeden en dan moeten ze maar leren luisteren. Doe jij altijd alles wat een ander je opdraagt? Niet? Nou, je kinderen dus ook niet, hoe je als ouder ook je best doet. Je kind is in dit geval GEEN hond, die luistert uit onderdanigheid. Een kind, hoe klein ook is een mensje met zijn eigen karakter en initiatieven. Wat denk je? Dat de ouders van een massamoordenaar ook eerst het goede voorbeeld hebben lopen geven? Want dat is toch wel een erg goede norm om je kind mee te geven? Als ouder kun je je best doen om ze zo goed mogelijk te sturen, in de hoop dat ze er in hun latere leven wat aan hebben. Maar ik neem toch niet aan dat de ouders van die kinderen die belletje trekken er lachend en klappend bij staan om hun kroost nog eens even aan te moedigen of dat ze de volgende dag trots bij de buurvrouw aan de sherry vertellen wat hun kind nou toch weer voor leuks heeft gedaan. Geloof me, ik vind van heel veel kinderen dat ze zich vreselijk irritant kunnen gedragen, maar ik weet intussen uit ervaring dat met je kinderen niet alles loopt zoals jij het plant en je kind zich vaak zeker niet zo gedraagt zoals jij het in gedachten had. Schuif dus niet altijd gelijk de schuld op de opvoeding. Dat kan je doen als de ouders ernaast staan als een kind zich misdraagt, maar in dit geval vind ik het nergens op slaan.

martine

• Ton

En wat nou als iemand anders serieus wil bellen?

Om ff mee te doen: zet een geschut is je tuin of op het dak. (hij hoeft maar van karton te zijn) Of een etalage pop met een (speelgoed)geweer. Dat schrikt af.

Maar om serieus mee te doen: ik hoop dat je die jongens (of weet ik veel wie) weg kan houden.

Groeten,

Ton

www.tonsdierensite.tsx.org

• Gandr

Nou Martine, ik kan me niet herinneren dat ik het over een kind had dat jij persoonlijk schijnt te kennen…

Maar om even heel kort te zijn, denk je dat ik nou werkelijk alle kinderen meteen over 1 kam scheer? Als je nou even rustig leest zul je zien dat ik het over een bepaald groep tieners heb, namelijk die tieners die het schijnbaar nodig hebben om met een stuk in hun kraag stoer te moeten doen op deze manier. Om kwart over vier 's nachts, straalbezopen en dan ook nog zo je gedragen, ik kan met de beste wil van de wereld hier geen overtuiging vinden dat ze een normale opvoeding genoten hebben. Jij wel?

Vind jij het normaal dat gozers en meiden van een leeftijd of 18 jaar ongeveer om die tijd zo aan hun trekken moeten komen? Ik niet.

Als je nou meteen zo in de verdediging schiet zou je haast het beeld geven dat ik ten eerste jou persoonlijk op hun opvoeding aanspreek en ten tweede alsof jij de ouder bent van dit soort “stoepzitters” (zoals dit soort type kinderen hier genoemd wordt). Trek het nou niet meteen zo naar jezelf toe en vat dit nou niet meteen persoonlijk op, hou het een beetje in het reële… Ik ben heus niet achterlijk om te denken dat meteen alle kinderen een verkeerde opvoeding hebben genoten. Als dat zo was, dan had ik om die vreselijk zielige manier van aandacht trekken vanacht van deze “kids” enorm gelachen want dan was ik net zo! Ik heb namelijk wel opvoeding genoten! En ja ik luisterde naar mijn moeder. En IK BEN DAN ZO'N ZIELIG KIND WAARVAN DE OUDERS OP JONGE LEEFTIJD UIT ELKAAR GINGEN! Dit even met grote letters om even die vreselijk bevooroordeelde stelling uit de wereld te helpen. Met andere woorden ik ben zo'n vroeg ontspoort kind om dat ik een vader figuur in mijn leven “gemist”heb he… Nou als ik ontspoort ben… Dan wil ik wel eens weten wat die jongeren die vanacht aan mijn deurbel zaten met hun tengels dan zijn…

Nee, Martine, ik kan me best begrijpen dat je je druk maakt, maar waarover? Wat valt er je druk te maken? Ik heb het niet over jou manier van opvoeden… Ik heb het over de opvoeding van deze kids waar ik mijn hevige vraagtekens bij zet. Ik heb het niet over jou kind, die volgens mij nog niet de lengte heeft om überhaupt bij een deurbel te kunnen, ik had het over een stel opgeschoten kleuters in de leeftijdsgroep van 18 a 19 jaar…

Met andere woorden… Wie moet zich hier aangesproken voelen? Jij niet in mijn mening. Trek het niet zo meteen op jezelf, ik had het niet over kinderen in het algemeen, ik had het over deze groep onopgevoede heikneuters… Onopgevoed omdat ik met de beste wil in de wereld geen overtuigend bewijs kan vinden dat het tegendeel zou kunnen beweren.

Groet,

Gandr & beesten.

• Ans

Gandr helpt het als je de bel afzet? Poezengroeten van Ans.

• Charlotte

Hi!

Echt triest zeg, aanbellen en wegrennen, en wauw wat kicken zeg…….. Misschien kun je nog wat leuke ideetjes op doen in Home Alone 1!!!!!!! Nee, dat is iets te bot, maar die met die tuinslang is wel goed.

Nou, succes!!!!!!!!! Groetjes Charlotte

• Charlotte

Wat een kick, hondjes laten blaffen en-o-zo-stoer!!!!!!!!!! Misschien kun je wat ideetjes op doen in HOME ALONE DEEL 1!? Doeg, charlotte

• Christa Barto

Beetje laat, mijn reactie, maar toch even een raad.

Wij woonden vroeger boven een cafe, waar op woensdagavond vrouwenbingo was. leuk hoor, maar om elf uur gingen de mutsje belletje drukken. Volwassen vrouwen dus. Mijn ouders hebben toen bij een fopwinkel (waar je leuke dingen kunt kopen dus) een bel gekocht waar een naald uitkwam. Dus als de dames HARD op de bel drukten hoorde je een grote gil. Prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wel 's morgens er af halen anders krijg je ruzie met de postbode en zo.

Trouwens ook handig voor de Jehova's op zondagmorgen!

Groetjes,

Christa