Op de eerste plaats, als je kunt, je deurbel uitzetten, zeker als je weg bent.
Verder een emmer met heet water - ja, kokend natuurlijk niet, want dan verbranden ze. Ik zou boven klaar gaan zitten met een emmer met water, waarmee ze net niet verbranden en die emmer wel steeds bijvullen met kokend water, zodat hij zo heet mogelijk blijft en dan maar gooien, als ze komen.
En als het koud is en het vriest, is natuurlijk koud water beter, dan vriezen ze gewoon vast. Het zijn eigenlijk grote klootzakken, die bellen, want ze weten van tevoren, dat de hond gaat blaffen.
Succes ermee en anders wil ik wel een emmer heet of kokend water over die klootzakken komen gooien.
En hebben jullie Marielle al gelezen? Wie gaat er mee naar Den Haag donderdag 29 maart? Al die onschuldige koeien, schapen en geiten afslachten kan toch ook niet doorgaan.
Neem nu eens: er ontstaat een hondenvirus en minister Brinkhorst verplicht, dat al onze honden een dodelijk spuitje moeten krijgen. We kunnen nu wel zeggen: “Dat gebeurt nooit”, maar dat weten we niet.
Kijk, al die koeien, schapen, lammetjes en geitjes hoeven ook niet dood. Je kunt ze beter krijgen met meelballen in de mond te stoppen. Je kunt ze ook inenten. Waarvoor hebben we die entstof anders? Ik ga dus mee met Marielle.
En met je hond: succes met een emmer water.