Dieren proeven in Rijswijk

• kelly

Kom nou zeg,de boel een beetje schoonpraten voor je baas zeker…

die dieren leven gewoon in hele slechte omstandigheden!!!

Waarom kunnen die aapjes geen geluid geven???

Worden hun stembanden niet doorgesneden dan???

Zijn ze niet waanzinnig geworden van verveling???

Stelletje dierenbeulen!!!!!!!

• jacky

hallo allemaal

Ook ik heb de uitzending gezien en ook ik ben razend over het feit dat zulke gruwelijke dingen uberhaupt nog bestaan in nederland en ik ben van mening dat er zeker iets aan gedaan moet worden.

De tip van channah om je aan te melden bij www.proefdiervrij.nl vind ik daarom ook een goede zaak want ik denk dat als we dat met zijn alle massaal gaan doen in nederland dat het zeker nut heeft dus geef dit vooral door aan heel veel mensen die je kent en laat zoveel mogelijk mensen lid worden.

Misschien heeft eht nut en zo niet dan hebben we het in ieder geval op deze manier geprobeeert.

Verder vindt ik dat ze die mensen die daar werken maar eens een week in zo een klein kooitje op moeten sluiten dan piepen ze wel anders denk ik.

En als ze dan na die week gaan piepen snijden we bij hun ook de stembanden door.

groeten jacky

• Rit@

Al jullie reacties gelezen en de dierenorganisatie die dit aangekaart heeft

is EDEV -> een dier een vriend.

Te vinden onder de website : www.edev.nl

De directeur van deze organisatie Dhr. Geoffrey Deckers was diegene die bij Willibrord liep bij BPRC. Hij is ook opgepakt tijdens de opnames van deze uitzending. Wil je meer weten over BPRC neem dan een kijkje op hun

website. Hun e-mail adres is : info@edev.nl

Een andere site die het bekijken waard is : http://members.tripodnet.nl/evilone/

• kelly

Bedankt voor de tips he

• Gandr

Ondanks dat ik dan deze uitzending niet gezien heb weet ik denk ik wel welke beelden jullie allemaal te zien hebben gekregen. Kreten als: “Dat zulke dingen er nog in Nederland gebeuren, dat is toch ongeloofelijk!” zijn goed bedoeld, maar als ik eerlijk mag zijn… Als je dacht dat deze zaken erg waren… Dan ben je nog in voor een zeer grote verassing, want in Nederland gebeuren wel ergere zaken dan dat.

Een uitspraak van Jackie dat mensen die voor deze dieren zorgen zelf maar eens een week in een klein kooitje gestopt moeten worden en als ze piepen dan worden hun stembanden ook doorgesneden is een uitspraak die op zich wel te begrijpen valt, maar duidelijk aangeeft dat hier weer iedereen over een kam geschoren wordt. Het euvel wil namelijk dat veel van de verzorgers die er werken dit werk nooit lang doen. Ze kunnen op een gegeven moment de gruwelijkheden echt niet meer aanzien en vertrekken. Veel van deze verzorgers zijn eraan begonnen met het idee dat het dier dan tenminste nog een goede verzorging krijgt. De banen zijn ze aangeboden door onder andere het uitzendbureau.

En geloof me dit is een feit, ik heb zelf zo'n baan aangeboden gehad destijds. Ik mocht erover denken of ik het wilde doen of niet. En deze bovenstaande gegevens werden mij wel van te voren verteld (niet over de gruwelijkheden, maar over het feit dat velen het toch niet lang uithouden daar). Ik ben naar huis gegaan en heb er serieus over nagedacht, maar al snel kwam ik er bij mezelf achter dat als ik mij in zo'n bedrijf zou laten inzetten als uitzend kracht ik alleen maar meer de mogelijkheid had om hier en daar een diertje dat nog gezond genoeg is te laten “verdwijnen”… En ook dat is niet altijd de beste keuze. Ik wist dus, ik zou hier niet genoeg met een gerust geweten overweg kunnen en dus heb ik de baan afgeslagen.

Met andere woorden, ik kan er net zo min tegen. Maar ik heb het serieus overwogen of ik het zou moeten doen of niet. En zo hebben een groot gedeelte van de verzorgers mogelijk gelopen en zij die er werken dachten ertegen bestand te zijn maar redden het toch niet. Dus om nou meteen te gaan zeggen die verzorgers moeten ook maar eens weten wat die dieren doormaken… Nee. Dan ontneem je namelijk ook die dieren hun mogelijk enige “redelijke” omgang met hun omgeving… Hoewel dat natuurlijk met de rest wat die dieren vrijwel in het niets valt.

Om een lang verhaal kort te maken. Jacky als je mensen wilt aanpakken voor dit soort activiteiten, pak dan de personen die dit soort bedrijven runnen zonder zelf ook maar een voet binnen hun eigen bedrijf gezet te hebben. Met andere woorden, pak de grote bazen. En dan wil ik je wel met alle liefde helpen ;-)

Groetjes,

Gandr & beestjes

• kelly

Dus met andere woorden;We moeten hier onze ogen maar voor sluiten??

Ik ben in staat om daar te gaan solliciteren,als ik daar binnen ben dan zal ik alle bewijzen verzamelen, heel gemakkelijk met een cameraatje,bandopnames,en daar mee naar de rechter. want moet ik nog vertrouwen in de dierenbescherming hebben??? Die hadden daar de hele bende dicht moeten timmeren meteen na die tv uitzending van williebrod.Nee ze hebben het te druk met geld inzamelen voor hun eigen snoepreisjes.En degene die daar werken bah,die hebben bloed aan de handen. Ze nemen ontslag omdat ze er niet tegen kunnen, en houden verder mooi hun bek dicht.N ou als ik daar had gewerkt zou ik de hele zooi in de fik zetten met de bodem gelijk af laten branden..zielig voor de apen,maar wel uit hun lijden verlost.

Kelly

• Channah

Hallo Kelly,

Ik begrijp je verontwaardiging en afschuw van dit soort praktijken maar al te goed.

Maart ik denk niet, dat de “oplossingen” die je aandraagt, zoals “de hele zooi in de fik zetten met de bodem gelijk af laten branden”, ook werkelijk iets zou oplossen. Om te beginnen zou je direct in de boeien geslagen worden, en opgesloten, want je vernietlt het eigendom van iemand anders, zoals dat zo mooi heet. En denk maar niet, dat er geen nieuwe proefdiercentra zouden verrijzen…….

Ook je actie om als “personeelslid” bewijzen te gaan verzamelen lijkt mij geen goed idee. Er is een heel grote controle op het personeel, dus denk maar niet, dat jij daar ongestraft opnames kan gaan zitten maken.

Het enige dat je kunt doen is niet meewerken aan dit soort wantoestanden. Dus geen producten gebruiken, waarvoor dierproeven gedaan zijn. Stichting Dierproefvrij geeft een gids uit met dierproefvrije cosmetica, en geeft ook informatie over andere producten. Kijk maar op www.dierproefvrij.nl

Vervolgens kan je aan alle demonstraties meedoen, die hiertegen georganiseerd worden, en alle handtekeningenlijsen tekenen. Ook daar vind je informatie over bij Dierproefvrij, maar ook op de site van de Dierenbescherming: www.dierenbescherming.nl

En je zou natuurlijk lid kunnen worden van een organisatie, die zich tegen dit dierenleed opstelt.

Ik lees in je bericht, zoals ik de afgelopen weken ook in andere berichten gelezen heb, een groot wantrouwen tegenover de Dierenbescherming. Dat vind ik erg jammer. Natuurlijk zal er wel eens ergens geld aan de strijkstok blijven hangen, maar dat gebeurt overal, en is bij de Dierenbescherming zeker geen regel. Kijk ook eens naar alle goede dingen, die ze doen, met betrekkelijk weinig geld, want zo veel inkomsten heeft de organisatie niet.

En als je vindt, dat de Dierenbescherming het niet goed doet, zou je juist lid moeten worden; dan kan je proberen om van binnenuit de zaken te veranderen en te verbeteren.

Ik vind zeker niet, dat wij onze ogen moeten sluiten voor wat er gebeurt. Maar ik vind wel, dat de acties, die er gevoerd worden (en waar ik zo veel mogelijk aan meedoe) goed doordacht en waardig moeten zijn, zodat er ook daadwerkelijk iets verandert voor de dieren.

Groeten van Channah

• kelly

Daar heb je wel gelijk in Channah, dat komt op dat moment moet ik mij gewoon afreageren.

Dat ik dan wel eens onzin uitkraam ben ik mij achteraf wel van bewust hoor,ik kan nu eenmaal slecht tegen onrecht.Ik ben al jaren lid van de dierenbescherming in de hoop dat dit soort praktijken opgedoekt worden,daarom snap ik niet dat de dierenbescherming niet ingrijpt na zo'n uitzending……Maar goed ik zal niet weer gaan razen als een kip zonder kop. Ik ga gewoon actie ondernemen.

mvg kelly

• Channah

Hallo Kelly,

Lekker, hè, om even flink tekeer te gaan! Lucht op!

Als je actie gaat onderenmen, laat het dan even weten op het prikbord. Je krijgt vast veel medestanders.

Groeten van Channah

• Edith

Ter info voor een ieder die voor sluiting van het BPRC is!!!!

Donderdag 14 juni 2001 om 12.00 uur wordt er een demonstratie voor de ingang van het BPRC gehouden. Dit op initiatief van “Het Burger Initiatief”.

Ik zal er zeker zijn - jullie ook????

Voor verdere informatie mail naar: burger_initiatief@hotmail.com

Er zal regelmatig gedemonstreerd gaan worden, dus meldt je aan.

Let wel: het gaat om GEWELDLOZE demonstraties.

Ik vindt het een geweldig initiatief!!