Hallo Kelly,
Ik begrijp je verontwaardiging en afschuw van dit soort praktijken maar al te goed.
Maart ik denk niet, dat de “oplossingen” die je aandraagt, zoals “de hele zooi in de fik zetten met de bodem gelijk af laten branden”, ook werkelijk iets zou oplossen. Om te beginnen zou je direct in de boeien geslagen worden, en opgesloten, want je vernietlt het eigendom van iemand anders, zoals dat zo mooi heet. En denk maar niet, dat er geen nieuwe proefdiercentra zouden verrijzen…….
Ook je actie om als “personeelslid” bewijzen te gaan verzamelen lijkt mij geen goed idee. Er is een heel grote controle op het personeel, dus denk maar niet, dat jij daar ongestraft opnames kan gaan zitten maken.
Het enige dat je kunt doen is niet meewerken aan dit soort wantoestanden. Dus geen producten gebruiken, waarvoor dierproeven gedaan zijn. Stichting Dierproefvrij geeft een gids uit met dierproefvrije cosmetica, en geeft ook informatie over andere producten. Kijk maar op www.dierproefvrij.nl
Vervolgens kan je aan alle demonstraties meedoen, die hiertegen georganiseerd worden, en alle handtekeningenlijsen tekenen. Ook daar vind je informatie over bij Dierproefvrij, maar ook op de site van de Dierenbescherming: www.dierenbescherming.nl
En je zou natuurlijk lid kunnen worden van een organisatie, die zich tegen dit dierenleed opstelt.
Ik lees in je bericht, zoals ik de afgelopen weken ook in andere berichten gelezen heb, een groot wantrouwen tegenover de Dierenbescherming. Dat vind ik erg jammer. Natuurlijk zal er wel eens ergens geld aan de strijkstok blijven hangen, maar dat gebeurt overal, en is bij de Dierenbescherming zeker geen regel. Kijk ook eens naar alle goede dingen, die ze doen, met betrekkelijk weinig geld, want zo veel inkomsten heeft de organisatie niet.
En als je vindt, dat de Dierenbescherming het niet goed doet, zou je juist lid moeten worden; dan kan je proberen om van binnenuit de zaken te veranderen en te verbeteren.
Ik vind zeker niet, dat wij onze ogen moeten sluiten voor wat er gebeurt. Maar ik vind wel, dat de acties, die er gevoerd worden (en waar ik zo veel mogelijk aan meedoe) goed doordacht en waardig moeten zijn, zodat er ook daadwerkelijk iets verandert voor de dieren.
Groeten van Channah