Hallo allemaal,
Ik heb van de week een verhaal gehoord en ik was stomverbaasd :
Een moeder van een collega van mij heeft een teckel. Leeftijd weet ik niet precies, maar het was al een wat ouder hondje.
Zij vertelde aan mij en mijn collegas dat deze teckel de laatste tijd de boel sloopte, vooral ' s nachts (had hij nog nooit gedaan). Ook had hij haar moeder al een paar keer gebeten. De laatste keer was in haar hand, vorige week en haar moeder moest naar een arts.
Haar moeder had zelf al gezien dat haar hondje twee bulten had op zijn kop en ging er maar vanuit dat het gezwellen waren. De combinatie van deze bulten (gezwellen ?) + het agressieve gedrag + het slopen was voor haar reden genoeg om de hond kalmeringstabletten te geven voor de nacht. Dat hielp niet voldoende meer afgelopen week en het slechte gedrag nam weer toe. Inslapen was de enige optie naar haar mening. Omdat ze het zo zielig vond met de hond naar de dierenarts te gaan om hem in te laten slapen, heeft ze de hond een stuk of 10 van deze pillen laten slikken en hem op een kleedje bij de kachel gelegd.
Mijn collega had op dat moment haar moeder aan de telefoon, huilend.
De hond was overleden…….zachtjes ingeslapen vertelde ze.
Wat vinden jullie hiervan. Ik kan er met mijn kop niet bij. Het bleken dus ook nog
haar eigen medicijnen te zijn, dus geen huisdiermedicijn.
Ik heb puur het gevoel dat die hond niet is ingeslapen, maar vermoord door zijn eigen baasje.
Ik begrijp niet dat je zonder ook maar enig bezoek aan de dierenarts tot zulke handelingen kan overgaan.
Omdat ik weinig reacties van overige collega's hoorde (alleen een beetje lacherige reacties en flauwe grappen over teckels) ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Til ik hier nou te zwaar aan en heeft ze goed gehandeld ?
groetjes van een stomverbaasde en boze Mariska