Greet, vraagje

• Xandra B.

Je moet gewoon zorgen dat de basis goed is.

Dus de kwaliteit van het water zo constant mogelijk schoon houden en juist (en gevariëerd) voeren.

En dat voer kun je best uit de natuur halen. Als je maar op let of die sloot een beetje gezond is.

Alle conventioneel gehouden dieren zijn besmet met parasieten,

maar ze slaan pas toe als dieren een verminderde weerstand hebben door fouten in de verzorging en stress.

Rust en regelmaat is belangrijk. En als je wat moet doen,dan moet je het in eèn keer doen,want dan verstoor je de dieren ook het minst.

Met frequent gebruik van antibiotica bouw je resistentie op,wat ook geldt voor antiparasitica.

Antiparasitica moet je alleen curatief (onderdrukkend) gebruiken,want preventief tegen parasieten behandelen is onzin en je belast het dier er alleen maar mee.

• Xandra B.

Oja,fijne vakantie!

• <Elysa>

Wat een gedoe met zo'n vijver met koi 's. Ik vind een viskom al een rot klus om schoon te houden, dus voor mij geen vijver en zelfs geen viskom, maar ik ben toch zoiezo tegen een vissenkom, vooral als ze nog rond zijn ook.

Maar fijne vakantie Greet..Stuur je ons een kaartje>? :D

• Xandra B.

Ja,een aquarium is best leuk,maar het is zo nat! (:P)

• karin R

Greet, dank voor je antwoorden, maar ik schrik ervan als ik lees wat je doet.

Ik heb een koi'tje van 4.95 euro, een uk dus en voor zover ik het kan zien eet ie de planten niet op, volgens mij wel de donderkoppies maar goed, das niet zo heel erg.

maar ik ga echt niet beginnen aan: narcose enz enz, dan vries ik hem wel in als hij echt ziek is:(

tot nu toe doet ie het goed, zal nog es die wormen halen voor hem als ie dat lekker vind, maar voor de rest………………….

moet er over nadenken, hou erg van: das de natuur.

Ik heb mosselen in de vijver, die filteren heel goed, biologische filter doet het tot nu toe ook heel goed, even werd het water weer troebel maar dat schijnt normaal te zijn, nu is het weer super helder.

Maar genieten is het wel, ik die niet van aquaria hield, nog niet trouwens, maar de vijver………… vanaf het aanrecht heb ik er zicht op en dat is wel heel erg leuk hoor, ik hoor steeds het watervalletje ruisen, en de vissen zijn levendig.

kreeg van de kids voor moederdag een shubuskin erbij, die heet nu roodkapje:D en nog plantjes voor in de vijver.

kids kregen de vis haast niet mee, uiteindleijk toch wel en ze (andere medewerkers van de Fa.) zijn nu boos op de man die het toestond omdat het nu eenmaal niet mag, geen dieren verkopen aan 16-.

Ik ging erheen om te zeggen dat het goed zat………………had ik ook beter niet kunnen doen

• ¥ Lotje ­­¥

Nou wij hebben koi gehad en kregen het zelfde voer wat de andere kregen . gewoon die bussen voer voor vissen in de vijver . Een allemansgaartje zogezegt . Helaas hebben we ze niet meer . Een tijd terug hebben we een reiger op bezoek gehad en die heeft de helft gejat. :X

• karin R

Met 4 poezen en een grote hond ben ik niet zo bang voor reigers, wel zonde dat ie ze opgevroten heeft.