Hallo,
Ik zal me eerst even voorstellen:
Ik ben Tineke, heb 3 honden, 3 katten, man en twee kids.
Nu ben ik 1,5 week geleden naar de D.A gegaan omdat onze oudste kat van 16 steeds spuugde en mager werd.
Hij blijkt nierziekte te hebben en was toch wel uitgedroogd.
Nu hebben we hem daar gelaten, zodat ze hem konden spoelen en aan het infuus konden zetten.
Hij heeft daar drie dagen gezeten en heeft daar goed gegeten (nier dieet).
Toen hij thuis kwam, heeft hij twee dagen goed van het dieet gegeten en toen moest ie het niet meer.
D.A gebeld, die wilde hem dwang voeren (had ik zelf al een beetje gedaan), maar dat wilde we niet omdat hij dat niet echt toe laat.
Toen zei ze dat ik hem dan maar toch zijn gewone voer moest geven (nat voer, brokken moet ie al helemaal niet).
Ik had wat gemengd met het dieet voer en dat ging 1 hele dag goed.
Toen maar helemaal over op zijn eigen voer, dat ging een paar dagen goed (hele kleine beetjes, niet echt genoeg).
Nu wil ie weer helemaal niet, probeer hem de lekkerste dingen voor te schotelen, maar 1 hapje en dat was het.
Ik wil hem niet dwang voeren, veel te veel stress en hij wordt er erg agressief van.
Medicijnen(pillen) is ook geen optie, die krijgen we er ook niet in.
Nu wil ik het weekend afwachten en dan toch maar bedenken wat het beste voor hem is.
Mijn idee is toch, hoe naar ook om hem in te laten slapen.
Hij is al zo mager en als hij bijna niets eet, zal het nog een lijdensweg worden.
Ik kwam nogal eens bij het katten prikbord (nu overigens gesloten), maar heb ook het idee dat ze soms te ver gaan in hun “katten liefde”, (begrijp me niet verkeerd, ik ga ver maar wel tot bepaalde hoogte: het moet wel dierwaardig zijn).
Sorry voor het lange verhaal, maar ik wil eigenlijk graag jullie mening horen.