Wat een blunder !

  • bert

    De berichtjes beginnen lichtelijk door elkaar te lopen.

    Ik had eigenlijk niet meer het idee dat het nog over het bijvoederen van eenden ging, dat heeft inderdaad niets met mijn ‘man-zijn’ (blhuuh) te maken. Afschuw van woerden heb je inderdaad niet geschreven, een niet geheel juiste samenvatting van mijn kant dus. Het verhaal van de woerd heeft wel een waterval van beschouwingen over het verschijnsel ‘man’ tot gevolg gehad en ik vond het iets teveel op een modern dameskransje gaan lijken.

    Hartelijke groeten,

    Bert

  • bert

    zie ook bericht iets hoger.

    Hallo Channah,

    Het gaat natuurlijk om het gedrag, ja ook ik vind het een afschuwelijk gezicht als een of meerdere woerden een eend bijna verdrinken, ik weet niet of dat verveling is, of dit niet zou gebeuren als ze ‘meer te doen’ hadden. Naar menselijke maatstaven is het naar om te zien en lijkt het verkrachting, zo noemen we het dan ook.

    Plaats de rest maar in het kader van de voortgaande filosofiën over het nut, de wenselijkheid en de noodzaak van de man, die hierop volgde (niet allemaal van jou, natuurlijk), maar misschien wordt ook de ‘mannelijke ironie’ door ‘de’ vrouw ook niet begrepen.

    Groeten, Bert

  • Channah

    Dat de berichten door elkaar gaan lopen is niet mijn schuld!

    Even ter herinnering:

    Eerst is er het bericht over het voederen met tragische afloop (voor eend of woerd) van John.

    Vervolgens komt het bijvoederen van eenden in tijden dat het niet nodig is ter sprake, met daaruit voortvloeiend het seksistische gedrag van de woerden, die daardoor niets anders aan hun hoofd hebben.

    Daarna worden er een paar grappen gemaakt door vrouwen, waaronder ik.

    En ja hoor! De mannen (gelukkig maar weinig) happen! Natuurlijk: viel te verwachten!

    En nu zijn wij een (weliswaar modern) dameskransje? Ik dacht het niet!

    En wat is er eigenlijk tegen dameskransjes?

    O ja, ik weet het al: mannen noemen dit “discussies” en “vergaderingen”. als het maar belangrijk lijkt!

    Groeten van Channah

  • Channah

    Eerlijk gezegd vind ik de “ironie” ver te zoeken….. Het lijkt meer op verdediging!

    Als dit ironie is, dan begrijp ik dit inderdaad niet. Maar ik geloof niet, dat ik er iets aan mis. Geef mij de dameskransjes maar, al dan niet modern!

    Groeten van Channah

  • bert

    Ik stel voor dat we deze vergadering op een prikbord M/V voortzetten, desnoods nieuw op te richten. We kunnen het wat mij betreft ook prikbord Dameskransje M/V noemen, dan kunnen we alles nog eens evalueren.

    Groeten,

    Bert

  • Andre

    (<>_<>)

  • Sandra

    Nou Bert..

    Je mag ook wel gewone woorden gebruiken hoor hoef ik mn woordenboek niet steeds te pakken..