Hoe zal het met Saskia en de beesten zijn in het nieuwe huis?
Weet iemand het?
Sandra
Hoi Sandra21,
Ik heb op het ogenblik bijna dagelijks contact met Saskia, ze is het nieuwe huisje weer uit. Was totaal tegenovergesteld dan tegen haar gezegd was. Die verhuurder heeft het mooi weten te spelen. Eerst zei hij dat ze haar drie honden mee mocht nemen, ineens was het dat dat niet kon mochten er nog maar twee mee. Dus 1 werd bij haar ouders ondergebracht.
Vervolgens had hij het over een riante chalet. Nou het hokkie bleek nog kleiner dan mijn woning. Drie kamers? Ja als je de huiskamer en de twee slaapkamers kamer mag noetmen kan je ervan spreken. Ben er zelf afgelopen vrijdag geweest om 1 kat in te vangen bij haar die bij mij komt…
Affijn, Saskia zit nu weer bij haar moeder, want twee weken geleden kwamen ze ineens zonder verwarming te zitten, de verhuurder vond dat ze het zelf maar moesten uitzoeken… En het was koud!
Nu kon Saskia niet alle dieren meenemen naar haar moeder toe, die heeft zelf twee grote honden en 4 katten. Dus twee katten en de honden konden mee. Konijntjes ook wel. Hamster gaat voorlopig naar een vriendin, en de rest van de vier katten logeert bij mij. En dat is heel gezellig. Vanavond lagen Shanti (kater van mij) en Lilly (poes van Saskia) kont aan kont op de stoel te slapen. Chiel heeft zijn intrek op mijn slaapkamer boven genomen. Wordt daar bedient met eten, kattenbak en knuffels, de twee meiden lopen gezellig door het hele huis en spelen met mijn jongste katten en Gijs, die heb ik afgelopen vrijdag ingevangen, want die liet zich niet vangen door Saskia. Mogelijk blijft die ook bij mij, omdat Saskia ervan overtuigd is dat hij haar niet mag… Hoe dan ook, we zullen wel zien.
Saskia krijgt als alles meezit 19 februari weer internet bij haar ouders. Ondertussen zoeken ze nog naar een gewone woning waar alle dieren weer verenigd mogen worden en ze gewoon kunnen blijven wonen.
Ik hou mijn vingers voor haar gekruist, en ondertussen zorg ik voor haar vier katte vriendjes…
Leuk dat je naar haar vraagt, zal het doorgeven aan haar, zal haar goed doen.
Groetjes,
Gandr & beestjes.
Hoi Sandra21 en Jocelin,
Hihihihi, nou nee Sandra zo groot is mijn huis niet, maar ik ben gewent om met veel dieren om me heen te leven, dus echt veel problemen geeft het me niet. Breek nu wel zowat mijn nek over de katten want overal waar ik sta is wel een kat… LOL
Maar mijn katten en de katten van Saskia gaan goed samen, ik heb ze vanaf dag 1 bij elkaar laten lopen en eigenlijk geen problemen gehad. Gijs (de laatste) heb ik wel even apart, want die was nogal behoorlijk van streek.
Maar ik heb dan ook de resterende vier in huis genomen omdat ze ze inderdaad anders moest opsplitsen, nu kunnen de vier bij elkaar blijven. Zal straks als ze terug gaan voor hun en de twee die zij nu nog bij haar heeft wel even wennen worden maar het was het beste wat we bedenken konden op het korte termijn.
Chiel en Gijs zijn namelijk door hun vorige eigenaar voor ze bij Saskia kwamen nooit geënt geweest en zeven jaar oud, om ze dan te enten houd een risico in dat ze juist dan ziek kunnen worden. Hun natuurlijke weerstand wordt dan namelijk geheel de soep ingeholpen. En zoals bekend, katten die niet geënt zijn worden niet voor een lange periode opgenomen in een pension. De twee jonge dames zijn nog niet gesteriliseerd. Die zijn net als mijn twee dames nog aan de pil en zullen van de zomer gedaan worden. Ook die neemt een pension in de regel niet graag in huis. Dan hadden ze nu op stel en sprong geholpen moeten worden en dan een pension in, nou dat wens ik ook geen kat aan hoor. Laat ze dan liever gewoon volgroeien en dan steriliseren. Kunnen ze ook rustig bij komen.
Saskia en ik hebben daar afspraken over gemaakt en dat is allemaal geregeld.
Tja Jocelin, Saskia is inderdaad zwanger. En ze zit daar zelf ook best wel over in, hoewel ze dit natuurlijk probeerd niet te laten merken. Ook mist ze haar katten, ook dat wil ze niet laten merken…
Het zou echt een enorm mooi iets zijn als ze voor de 6 maanden een andere woning heeft, want ze is nu 3 maanden zwanger… Iedereen die zelf een kindje gehad heeft weet dat de baby kamer op een bepaalde tijd klaar moet zijn en dergelijke, maar ik ben eigenlijk een beetje bang dat ze dat niet gaat redden.
Ze heeft een urgentie gekregen, maar het is maar afwachten of dat ook gaat helpen.
Ondertussen hoeft ze zich in ieder geval geen zorgen te maken om 4 van haar katten, want die hebben gewoon onderdak en te eten. En gisteren heeft Lilly dus vriendschap gesloten met Shanti mijn oudste… Chiel kreeg in een keer een aanval van extreme knuffelritus (LOL) en Gijs wil eigenlijk ook wel eens gaan kennismaken met mijn andere katten. Hij moet echter eerst maar weer even wat aankomen, want door alle stress is hij behoorlijk wat gewicht kwijt geraakt.
Ik hou Saskia op de hoogte van wat haar katten zo op dagelijkse basis uitvreten hier… En ik moet zeggen, tot nu toe doen ze het heel goed. Het zijn poepies en mijn katten mogen ze ook.
De jongste vijf, drie van mij en twee van Saskia, zijn nu weer lekker aan het rondcrossen… Leuke is dat ze maar twee maanden met elkaar schelen. Is toch nog best een verschil hoor.
En de kat van mijn buurvrouw, die lijkt toch sprekend op Lyla… Schrok me van de week rot, dacht dat Lyla buiten zat… Niet dus, die lag lekker op mijn bed te ronken.
Maar ondanks de beperkte ruimte, de katten hebben het hier best naar hun zin. Kijken elke dag even wat katten tv (mijn vogeltjes) en spelen voetje van de vloer op de zolder, want ja, oud huissie, leuke balken! ;-)
Ik zal Saskia doorgeven dat jullie aan haar gedacht hebben en naar haar gevraagd hebben. Zal haar goed doen.
Groetjes,
Gandr & beestjes
Hoi,
Wat ik niet goed begrijp is dat Saskia's huisbaas zegt dat ze zelf haar verwarmingsproblemen moet oplossen. Wij verhuren zelf een wonining in Gent en het is onze taak verwarming, warm water enz in orde te houden. Wij zorgen dat het huis helemaal in orde is, niet alleen omdat het moet, maar je wil je huurders ook houden (ja,toch?) Ik weet niet hoe dat zit in Nederland, maar een huurder in België hebben ontzend veel rechten (wat ik eigenlijk maar normaal vindt). Een verhuurder moet zich houden aan bepaalde zaken en de beschrijving van het huis moet kloppen met wat er in werkelijkheid is. Ik hoop dat Saskia een goede bemiddelaar heeft, want in principe kan ze haar huishuur en waarborg terugvorderen.
Succes,
Gisela
Hallo Gisela,
Ik sluit mij helemaal bij jouw verhaal aan.
Een heleboel verhuurders in Nederland echter lappen hun plichten aan hun laars, en een heleboel huurders kennen hun eigen rechten niet.
Ik raad Saskia dan ook aan om contact op te nemen met een Bureau voor Rechtshulp bij haar in de buurt. De bemiddeling is doorgaans gratis, en goed (ik spreek uit ervaring door een door mij aan zo'n bureau voorgelegd arbeidsconflict).
Wel even van te voren bellen, dan kan je een afspraak maken, en hoef je niet lang te wachten. Telefoonnummers vind je in het telefoonboek.
Groeten van Channah
Beste Gandr,
Saskia zoekt met dieren en met zwangere buik op korte termijn een huis? Als ik me er even mee mag bemoeien: in of rond welke plaats moet dat zijn? Wie weet komt ze via via wel in contact met een huurder/verhuurder die iets heeft voor haar, dus waarom niet via dit prikbord? (okee okee ik weet het , dit is geen woning.pagina.prikbord ofzo, maar toch..wie weet wie dit allemaal leest…)
Nou ja, in ieder geval: tof dat je haar helpt met haar dieren.
gr. hilde
Dat en bij het volgende huis eerst kijken of het wat is voordat je accepteert…Bij een woningbouwvereniging kan dat vrijwel altijd, maar als ze dus weer partikulier terecht komt neem ik aan dat je ook eerst je toekomstige woonruimte mag zien voordat je ja zegt. Maar goed, ik neem aan dat ze zich niet voor de tweede keer in de maling laat nemen. Maar over het op tijd klaar hebben van een babykamer…tegenwoordig zijn de grenzen daar niet meer zo streng voor als eerder. Vroeger moest je de babykamer met 6 maand klaar hebben en kwam de verloskundige kijken of je alles wel netjes gestreken had etc. Tegenwoordig mag je als je dat wilt zelfs een sinaasappelkistje als wiegje gebruiken en komen ze niet meer kijken of je alles wel netjes hebt. Wat ze wel graag willen is dat je voor een thuisbevalling alles in huis hebt, maar dat zit tegenwoordig in je kraampakket. Tenminste, zo ging het bij mij, kan zijn dat dat per plaats verschilt. Duimen maar dat alles een beetje vlot verloopt……
martine
Mijn god zeg, wat een ellende voor sas allemaal!
Ik weet zelf hoe het is om als zwangere een huis betijds te moeten vinden, heb ik zelf ook meegemaakt, maar gelukkig was dat niet omdat de verwarming uitgevallen was of maar twee honden mocht. Mijn huis was gewoon te klein en ons zoontje heeft de eerste maanden in de huiskamer geslapen naast de honden mand!…Wij kregen pas een ander huis toen ons zoontje een halfjaar was!.
Ken me in iedere geval wel wat voorstellen wat sas nu meemaakt. Ik hoop echt dat ze gauw een ander huisje krijgt waar ook haar dieren mogen blijven. Ik wist trouwens niet dat huurders ook konden zeggen niet meer dan drie honden!, ik vind dat zo een onzin, want de je betaald zelf de huur nog altijd en dan mag jezelf ook bepalen hoe of wat, ja toch? (oke, tenzij je er 20 heb dan is het wat anders ;-) .. )
Hou je ons op de hoogte gandr?
groetjes van claudia en wens haar maar sterkte!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?