alle eendjes.........

• Christa Barto

Hoi allemaal, ik kan het met iedereen eens zijn.

Iedereen heeft wel stellingen over wat je moet doen.

Maar toen mijn man en ik in de spits op de snelweg bij Gouda reden en er een eend vlak voor de auto landde, zat ik vol mee te remmen. Gelukkig reed mijn man en niet ik. We reden namelijk 100 kilometer per uur. Niet te hard dus. Naast ons de snellere mensen en achter ons nog tig auto's. Ik had dus gereageerd door remmen, waardoor ik een complete verkeerschaos zou veroorzaken met gewonden en misschien wel doden. Mijn man bleef koel en reed door. We zijn gestopt en mijn man is teruggelopen. De eend werd dus door een tiental auto's overreden en heeft het duidelijk niet overleefd.

We waren van plan te gaan winkelen in Gouda, maar we zijn een afslag verder gekeerd en zijn naar huis gegaan. In plaats daarvan hebben we de auto gewassen.

Natuurlijk moet je proberen een aanrijding met mens en dier te voorkomen. Maar niet ten koste van andere levens, misschien zelfs die van je zelf.

Groetjes,

Christa

• Gery

Dit heb ik ook eens gehad en je kan het geloven of niet. Ik heb gewoon liggen huilen in bed snachts. en ik heb er vijf tegelijk dood gereden en eentje bleef er over. Ze liepen achter elkaar midden op de weg een moeder eend met vijf jonge bijna volwassen eenden. En het was donker. Ik kreeg ze er midden voor, ze wilden nog weg vliegen maar ze kwamen toch tegen de auto. We zijn gestopt en de vijf dode eenden aan de kant gelegt en met de overgebleven eend naar de dierenarts geweest. En die had wat schrammen. Snachts hebben we de eend in een hok gedaan, en daar had ik nog het meeste verdriet over dat de eend zijn moeder en zijn broers of zusjes kwijt was en nu helemaal alleen was. De volgende dag ben ik aan het bellen gegaan en heb een eenden opvang adres gevonden. Ik moest een uur rijden maar had dit er wel voor over. het was daar heel mooi, en de eend kwam gelijk bij wat andere eenden in een ren met ook een vijver. Ik heb nog eens gebeld hoe het ging, en het ging heel goed en was al geadopteerd door een andere eend. Later mochten ze ook los want er was daar ook een heel grote vijver. De vijf dode eenden heb ik gemeld bij de politie. Gery

• me

kots

• Kim

jeetje, wat erg! Aan de ene kant is een auto heel handig en snel, maar soms denk, gingen me maar weer met paard en wagen. Iedereen gewoon in de buurt van huis werken, en ‘s ochtends op je paard stappen. Gelijk de file’s en vervuiling opgelost.

• charlotte

Ik vind niet dat iemand gelijk heeft die zegt dat je beter een dier kan overrijden dan een mens. Dieren en mensen zijn gelijk!!!!!!!!!!