Aan allemaal ....

• lianne

Hoi allemaal

Bij Bartemeus in Zeist kan je een cursus volgen hoe het is om blind of slechtziend te zijn. Dit heb ik heel lang geleden ook eens gedaan. Je krijgt dan een bril waardoor je helemaal blind bent, of kokervisie, of een plaatselijke blinde vlek of een waardoor je zoveel procent. Ik had toen een bril op waarmee ik geloof ik 40 procent kon zien. Nou ik kon helemaal niets meer. Ik kon niets lezen zelfs niet met een vergrootglas. Ik kon zelfs bijna geen sigaretje meer aansteken, dat was nog het ergst (grapje). Ik geloof dat het een halve dag duurde, maar ik heb zeker twee dagen de ergste hoofdpijn gehad die ik ook gehad heb, terwijl ik vroeger migraine heb gehad.

Nou oke, dat moest ik even kwijt kijk maar wat jullie er mee doen.

Groetjes Lianne

• Bonnie

Gehandicapt zijn betekend niet dat de hele wereld om jou draait!

• Bonnie

Lieve Schat,

Ze kaar gewoon haar scherminstellingen op 480 x 640 (ofzoiets) zetten en dan kan ze het prima lezen.

En ik geloof wel dat er prima hulpmiddelen zijn voor slechtzienden voor bij de computer, er zullen wel meer mensen met dit probleem zijn.

Maar het maakt jullie niks uit wat ik zeg, ook al zeg ik dat Anita de liefste vrouw op aarde vind, dan nog is het vast niet goed bij jullie.

Jullie willen dat iedereen mekaar aardig vind en dat iedereen altijd maar lief en postitief is, helaas de real world is toch echt anders.

En ik heb recht om mijn mening te geven en als die niet past bij die van jullie wordt ik gelijk asl grof vuil behandeld, DAT is pas belachelijk.

Een Bonnie die zoch niet op de kast laat jagen…

• Bonnie

Hoi,

Ik heb ook ooit eens zo'n dag bezocht, maar dan zag je echt helemaal niks meer en moest je alles op de tast doen.

Was wel gek, maar dan pas merk je wat gevoel en de tast betekenen voor je,

gelukkig was het maar even, vond het ook wel eng hoor om dus echt niks te zien!

Groetjes Bonnie

• martine

Bonnie zonder onaardig te willen zijn….als je goed hebt gelezen doet ze dat al en helpt het niet. Voor ons zou het in zoverre helpen dat wij geen hoofdletters meer hoeven te lezen, maar voor haar helpt het geen z.a.k. Ik snap niet dat je irritatie zo groot is dat je niet over die hoofdletters heen kan lezen. En het maakt wel degelijk uit wat je zegt. Alleen ben je tot nu toe textueel gezien op zijn zachtst gezegd niet zo heel aardig geweest. Dat je dan het halve prikbord over je heen krijgt is niet zo heel gek denk ik. Jij vindt het ook vrij normaal dat mensen vallen over het feit dat ik mijn hond een beest noem (tja het is geen mens nou eenmaal). Maar goed….we blijven op deze manier in discussie met elkaar, het houdt niet op zo. Je kan iemand die geen benen heeft ook niet laten lopen….ook al zou die persoon nog zo graag willen. Lees dan de berichten van Anita gewoon niet….dan ben je het snelst klaar. Anita verwacht heus niet van ons dat wij alles ten behoeve van haar in hoofdletters typen, maar ik doe het wel als het bericht voor haar bedoeld is. Wat jij doet moet je dan maar gewoon zelf weten……….

martine

• martine

Dat is waar, maar het betekent ook niet dat de rest van de maatschappij gewoon doordraait zoals het gaat en een persoon met handicap (welke dan ook) zich op alle fronten aanpast. Nogmaals, het is bij Anita geen kwestie van zich niet aan WILLEN passen, maar zich niet aan KUNNEN passen.

Ik heb een autistische broer, zijn wereld is vrij klein en zijn gespreksonderwerpen vrij eentonig. Buiten die specifieke onderwerpen kan je nergens met hem over praten. Je hoeft niet te verwachten dat hij eens belangstellend vraagt hoe het op je werk was of dat je een nieuwe trui hebt ofzo. Dan kan ik wel 100x tegen hem zeggen dat hij eens normaal moet doen, maar dat kan hij echt niet. Dus was het vroeger (en nu tot op zekere hoogte nog) de taak aan ons gezin om zich aan hem aan te passen. Niet alles nee, maar wel veel, want zonder behoorlijk wat begrip van zijn medemens kan hij niet functioneren.

Ik zat ooit in de bus op weg naar school (jaren gelden hahaha) toen er een verstandelijk gehandicapte vrouw instapte. Zij had de verkeerde bus genomen, maar was dusdanig immobiel wat betreft praten dat ze de chauffeur niet kon vertellen dat ze verkeerd zat. Daarbij was ze zo van de kaart dat er bijna geen stom woord meer uit kwam, ze kon alleen maar huilen en wist nog nauwelijks de voornamen van de begeleiding van de (waarschijnlijk social werkplaats) waar ze werkte. Daar had niemand iets aan. De chauffeur had niet in de gaten dat ze niet helemaal was zoals andere mensen en ging tegen haar tekeer als een idioot, gewoon puur ongeduld, onwetendheid en onbegrip. Als die man ietsje meer geduld had gehad, was het vast goed gekomen en had hij haar op de goede bus kunnen zetten. Door zijn gedrag raakte ze alleen nog maar meer in paniek….als ik er aan denk word ik er nog emotioneel van, zo erg was het. Stap nou gewoon even over het idee heen dat Anita in hoofdletters schrijft om ons te “pesten”. Kan dat??

martine

• Channah

Nee, Bonnie, gehandicapt zijn betekent inderdaad niet dat de hele wereld om jouw draait. Dat verwacht Anita ook helemaal niet.

Niet gehandicapt zijn, en een grote bek hebben, betekent ook niet dat de wereld om jouw draait, hoewel jij er wel op uit bent om dat zo ver te krijgen.

En om je eigen woorden aan te halen: aanpassen O.K., maar het is logischer als 1 persoon zich aanpast aan 100, dan andersom: niemand heeft hier problemen met de grote letters voor Anita, alleen jij. Moeten wij ons dan aan jou aanpassen. Ik dacht toch van niet…….

Channah

• ANITA

BONNIE NU WEET JE ALS JE ZO,N DAG HEBT MEEGEMAAKT MOET JIJ TOCH WETEN HOE HET VOELT HE

HET IS DOOD ENG HOOR EN IK GA ALLEEN AMAR ACHTERUIT

IK GEBRUIK 4 VERSCHILLENDE OOGMEDICATIE + PARACETAMIOL OM DE PIJN TE VERZACHTEN (HOGE OOGDRUK)

MAAR GOED SORRY DAT IK JOU TOT LAST BEN

WEETJE JE MAG MIJN OGEN 1 WEEK LENEN WEDDEN DAT JE NA DAG 2 HARD GILLEND TERUG KOMT BIJ MIJ OMDAT HET ZO,N ZEER DOET

ANITA

• Claudia

IK HEB ER GEEN PROBLEMEN MEE DAT ER DINGEN IN HOOFDLETTERS GETYPT MOETEN WORDEN.

STERKER NOG: ALS DAT GEZEUR NOG LANGER DOORGAAT GA IK ALLES (!!!) IN HOOFDLETTERS TYPEN.

WAT EEN BOEL GEZEUR OVER NIKS ZEG, LETTERS ZIJN LETTERS.

GRTZ CLAUDIA.

• Marieke (vd Labrador)

Het enige dat ik vroeg is, als er dertig reacties komen op 1 bericht, dan hoeft de 2e tot en met de 30ste

ZELFDE TITEL TOCH NIET OOK IN KOEIENLETTERS.

Ik zal het effe voor doen op deze plek met titels…..

Marieke