bieden

• jackkoolhof

Hallo,er staat flatcoated op marktplaats daar kun je op bieden of ze een ouwe fiets verkopen.Weer een hond die van baas naar baas gaat.SCHANDALIG

• <Elysa>

Ja om zulke dingen kan ik me ook zo kwaad om maken, ze denken er helemaal niet aan hoe het voor zo'n hond is om van baas te moeten veranderen, en dan durven zulke mensen nog te zeggen dat ze zo gek op hun hond zijn..:X

Het is al erg genoeg als je je hond of wat voor dier dan ook weg moet doen, om wat voor reden dan ook, maar dan zorg je er toch voor dat hij/zij in goede handen komt en niet via marktplaats..:(

• Xandra B.

Eros komt ook van Marktplaats,hoor!

Maar ik heb geen bezwaar met bieden op dieren. De dieren zelf merken daar niets van.

Dieren gratis weggeven is risicovoller.

• <Elysa>

Dan heeft Eros gewoon erg veel geluk gehad dat hij goed is terecht gekomen maar in de meeste gevallen weet je dat niet en daarom zou ik dat dus nooit doen, mijn dier op marktplaats zetten…

• Xandra B.

Hoe zou je het dan doen?

• jackkoolhof

ik zou de hond op het flatcoated forum zetten dan weet je dat de hond bij een liefhebber komt

• Xandra B.

Of misschien bij iemand die de Flatcoated Retriever kiest omdat het zulke mooie honden zijn,

terwijl diegene misschien helemaal niet aan de welzijnseisen van dit ras kan voldoen.

Het herplaatsen van dieren zal altijd moeilijk blijven.

• <Elysa>

Nou, ik zou eerst eens bij mijn familie en vrienden en kennissen en in mijn omgeving gaan vragen zodat ik weet bij wie die terecht komt, en niet zomaar bij wildvreemde, waarvan ik niet weet of het wel echte dierenvrienden zijn. Want als het niet bevalt, kan die persoon ook wel weer een advertentie op marktplaats zetten, en daar zou ik toch niet aan moeten hoeven denken!!

• Xandra B.

Maar als je familie,vrienden en kennissen jouw dier(en) niet kunnen of toch niet willen hebben?

Hoe kom je dan in contact met potentiële nieuwe baasjes?

• karin R

Daarom wil ik absoluut niet dat de hond herplaatst wordt.

Als het nodig mocht zijn, dan wil ik dat ie een spuitje krijgt, zelfs als ie zo gezond is als een vis, want weg is weg en je hebt er niets meer over te zeggen.

Ik moet er niet aan denken, wordt al akelig als ik erover nadenk.

Boef is geen makkelijke hond die je heel snel verder de afgrond inhelpt door zogenaamd ervaren hondenbezitters.