bijna niemand verdiept zich in wat voor hond ze aanschaffen daarom zitten de asiels ook vol. laat je eerst goed informeren wat voor hond je aanschaft
Klopt, ik dus ook niet, maar ik ben er wel eerlijk in.
Ik wilde een kleine hond en met toestemming van m'n ex (inmiddels) ging ik kijken op MP en viel voor de hond wat mijn Boefie zou worden.
Het is een Berner-Sennenhond X groenendaeler van een boerderij.
hij lijkt het meest op een herder, en eigenlijk vind ik dat helemaal geen beginershond maar ja, ik heb hem wel.
't gaat goed en probeer zoveel mogelijk te leren over honden enz om hem te kunnen houden, want hij heeft beide kids al eens gebeten, niet doorgebeten maar toch.
Nu is het gebeuert met een voor honden/begrijpeke/reden maar toch ongewenst.
voor hem mazzel, want bijten `zomaar` zou z´n einde betekenen, hij moet mij ook niet gaan proeven want ook dan……………..
Dan maar naar het platteland, zoals Elysa al zegt: alles beter dan…………….herplaatsen in mijn geval.
Ik wil een gesprek met m'n DA hierover (en duim dat hij meewerkt) en het laten vastleggen want als men emotioneel is (wat ik eigenlijk wel hoop mocht ik onverhoopt het loodje leggen) neemt men daarvanuit beslissingen die ze normaliter nooit zouden nemen.
Voor mijn kwijlende berner sennen, Bonkey, had ik een jack russel. Het beestje was helemaal geweldig voor iedereen en kern gezond. Hij had alleen 1 heel groot nadeel, zogauw hij kans zag de deur uit te glippen kon ik hem terug vinden bij de schapen in het weiland. Luisteren deed hij dan niet meer, kreeg gewoon een waas voor de ogen. Alles hebben we geprobeerd eraan te doen, hij liep op een gegeven moment met een stroom band om de nek. Nadat hij 3 keer schapen verwond had en 1 keer 2 schapen de sloot in gejaagd had, heb ik de moeilijke beslissing genomen hem in te laten slapen.Ik wilde niet dat hij ergens anders heen ging omdat ik wist dat hij daar hetzelfde gedrag zou gaan vertonen, wij gingen heel ver met de acceptatie maar hoe zou dat bij een ander zijn, die hem nog maar net had??? Hij was nog geen 2 jaar oud maar de dierenarts deed het zonder probleem. Nu dus Bonkey, uit een asiel, waarvan je je afvraagd waarom is die hond weggedaan.
Xandra B. Schreef:
——————————————————-
> Ik heb mijn Toypoedel dus echt niet genomen voor
> het uiterlijk,want ik vind poedels absoluut niet
> mooi.
> (vooral als ze zo`n `bavianenkapsel` hebben
> waarmee ze op shows lopen)
Haha Xandra,,,toch fijn dat je die toy hebt genomen
Mijn Beer heeft ook geen bavianenkapsel
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?