Wij mensen beslissen elke dag over de dood van duizenden dieren.
Slachtdieren,productiedieren,huisdieren,proefdieren,pestdieren en dieren in de `natuur`.
Heeft geen één god mee te maken.
O elysa maar jij moet je dit niet persoonlijk aantrekken maar er zijn nu eenmaal situaties die meer dan een kant hebben en dat kan pittige reacties geven maar ik wil je geen verdriet doen hoor.
Het geeft discussie en een prikje reageer ik op maar uit elkaar vallen doe ik niet en zorgen over Casper en Bobby hoef je echt niet te hebben.
Dat heb ik al op mij genomen.
Door een stevige discussie leer je elkaar wel kennen en is toch weer eens wat anders dan elkaar napraten.
Spreek jij je ook gewoon uit over hoe je het ervaart en denkt en je eigen mening en als je verdrietig word van een treurig verhaal is normaal want dat worden de meeste mensen.
Liefs van Erna
Ja,de rest van je verhaal heb ik ook gelezen.
En jij hebt zelf dus ook een beslissing genomen over de dood van een dier.
In het geval van Shanty de juiste.
Maar als dat ook zo`n probleemgeval uit het buitenland was,dan had je alle ellende kunnen besparen door er nooit aan te beginnen.
Voor het dier én voor jezelf.
Weet je dat als je mishandelde verwaarloosde dieren krijgt je ze zeker niet met liefde mag overstelpen.
Daar kunnen ze niet tegen dus hou je in geef direct regels en wees duidelijk maar al die liefde komt pas als laatste want het dier zou geheel de kluts kwijt raken.
Pas veel later mag je ze alle liefde geven die je hebt maar als eerste moet je leider zijn.
Groeten Erna
Shanty was een Hollands puppy uit een heel gezellig gezinnetje waar ik alleen maar een heel plezierig tafereeltje aantrof.
Ik niet en niemand die daar hun puppy heeft gekocht wist dat er iets mis was in het koppie.
Ik heb haar zeven jaar gehad en altijd heel strak gehouden maar na zeven jaar was het echt niet meer mogelijk en heb ik met volledige instemming van de da mijn hond in laten slapen.
Ik heb het goed met haar gehad en ik hoop shanty ook met mij maar nam toen de beslissing waar ik maanden wakker van heb gelegen en gepiekerd voordat ik de knoop doorhakte.
Er was iemand op het hondenprikbord die mij net ff kon helpen met die beslissing ookal wist ze dat niet.
Dat is hard maar ook liefde.
Groeten Erna
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?