Wat een blunder !

  • John

    Hoi !

    Vanmorgen ongeveer een 20 minuten geleden breng ik mijn zusje die zit nog op school , naar school toe . En ik neem een zak oud brood mee voor de eendjes verderop in de sloot omdat ik het zonde vind voedsel weg te gooien.

    Dus onderweg doe ik mijn raam open en zeg tegen mijn zusje om die zak brood leeg te gooien als we langs de eendjes komen, omdat we geen tijd hadden om te stoppen. Dus ik denk er verder helemaal niet bij na.

    Kom ik op de terug weg weer langs die eendjes ligt er een grote witte eend plat gereden op de weg. !!!

    Ik vind het zo ongelovelijk stom van mezelf dat ik dat niet had kunnen voorzien !!!

    En iedereen hier (in Vuren) denkt dat ik de grootste dierenvriend ben.

  • pascale

    Ja John, een ongelukje kan gebeuren, we denken allemaal weleens rgens niet bij na. We hebben goede bedoelingen met iets, en het loopt fout af.

    Je moet maar zo denken, de eend heeft waarschijnlijk op zijn gemak op de weg zitten peuzelen, en da automobilist die eraankwam, had hem allang kunnen zien, en heeft misschien te hard gereden.

    Zet je erover heen, en mak je niet druk. geef de overige vriendjes van de dode eend morgen extra veel brood, dan maak je het weer goed. (ook voo jezelf)

    groetjes Pascale

  • Jocelin

    Wat zal jij een rotgevoel hebben zeg! Bedenk wel: het was niet slim van je, maar jíj bent niet degene die niet remde voor die eend!

    Jocelin (die altijd óveral voor remt)

  • Pauline1

    Ik geloof helemaal niets van dit verhaal. Volgens mij zit ie de boel te stangen.

  • Kim

    dat dacht ik ook al.

  • Maud

    Dat weet ik wel heel zeker Pauline…

  • saskia m

    he bah wat een wantrouwen altijd hier en het gekke is het zijn altijd dezelfde.

    maar wist men dat je zomers de eendjes niet mag voeren omdat ze anders een overschot aan voedsel krijgen en ze te dik worden de vrouwtjes kunnen dan niet meer zo snel uit de voeten komen voor de mannentjes en worden steeds bevrucht in september oktober is het geen beste tijd om jonge eendjes te krijgen,bovendien voeren veel mensen de eendjes alleen in de zomer met mooi weer in de winter laten ze de eendjes links liggen ze zijn gewend aan een overschot van voedsel en lopen de kans te verhongeren.

    saskia

  • ineke a

    Waarom zou dit niet waar kunnen zijn? dit kan ons toch allemaal overkomen? Af en toe word ik er niet goed van. Alles wordt gewantrouwd, en dan zijn er vervolgens weer een aantal die ja en amen gaan zeggen. Doe toch eens gewoon. Een ongeluk zit in een klein hoekje, er worden hier wel gekkere dingen gezegd die wel geloofd worden, omdat er toevallig een ander persoon achter zit. Dat snap ik nou echt niet hoor, groet, Ineke A

  • Channah

    Hallo Saskia en Ineke (en de anderen natuurlijk),

    Jullie hebben helemaal gelijk door te zeggenh, dat je er niet vanuit moet gaan, dat berichten niet waar, c.q. gelogen, of aandachttrekkerij zijn.

    Maar toch! Ook ik dacht, toen ik vanmorgen op mijn werk het bericht van John las: “hier klopt iets niet”. eerst die hele inleiding over dat zusje, en vervolgens de zielige dierenvriend uithangen.

    Maar goed, ik geef hem het voordeel van de twijfel, met de nadruk op twijfel. En als het echt waar is, wat hij schrijft, dan hoop ik, dat hij ervan geleerd heeft.

    Wat het voederen van de eenden betreft: niet alleen de vrouwtjes worden te dik om die @!#$ (ja, een ander woord is er niet voor!) woerden te ontvluchten, maar die woerden hebben verder ook niets anders meer aan hun hoofd, doordat ze niet meer naar voedsel hoeven te zoeken, zodat ze als tijdverdrijf aan het verkrachten slaan, vaak met fatale gevolgen voor de eenden (vrouwtjes).

    Het is dus klaar en duidelijk: alleen bijvoeren als het echt nodig is, zoals bij strenge vorst. Dat geldt niet alleen voor eenden, maar ook voor andere vogels, zoals duiven, die ook maar het hele jaar doorfokken, omdat ze niets anders te doen hebben.

    Groeten van Channah

  • Jennifer)

    …“die ook maar het hele jaar doorfokken, omdat ze niets anders te doen hebben”

    *harde lach!* Ik lig in een deuk, vind het zo'n grappige zin.

    Ja, aan woerden kan ik stiekem wel eens een hekel hebben, sorry!!

    Ze jagen de vrouwtjes (hoe heten vrouwtjeseenden eigenlijk?) vaak de dood in, onder een auto dus, of ze verdrinken ze half..

    Maar goed, het is de natuur hé…Jammer dat die wakkere woerden hun achtervolgings~waanzin in de steden uitvoeren, anders zouden er misschien minder slachtoffers vallen…maar die rare woerden, dat heb ik nooit begrepen, waarom moeder natuur het zo geregeld heeft..voor de vrouwtjes valt er geen lol aan te beleven..En ik ben het er mee eens, voer geen vogels in de zomer, maar juist in een (strenge) winter. En het verhaal van John.tja, misschien naïef van mij, maar ik geloof het gewoon hoor. Ik wantrouw mensen niet zo snel.Doei!!