Heb een veel strakker plan… GEEN EIEREN! ;-)
Klinkt misschien maffer dan ik het bedoel, maar ik heb nooit echt die paaseieren drukte echt begrepen. Als kind al niet hoor. Wat moet een haas nou met een ei en waarom kan die niet de normale kleur hebben, waarom van die enge kleurtjes als groen, paars of blauw??? Ik zie dat verband niet. Ja, wedergeboorte, oké, die verband kan ik ook nog wel leggen, maar wat heeft wedergeboorte te maken met het feit dat wij a mass ineens allemaal eier gek worden? Niets wedergeboorte, die eitjes die wij kopen zijn absoluut onbevrucht, al zet je er een dozijn kippen op, een kuikentje zal er uit zo'n ei echt niet komen….
Dus nieuw begin??? Nee, die snap ik dan weer niet. En dan komen wij, wij eten allemaal dat “nieuwe begin” weer op! Snappen jullie hem nog? Ik niet. Als die schattige kuikentjes die overal op afgebeeld worden, liggen met een maand of wat ook op het bord van mensen die wel vlees eten. En die paashaas mag er met de kerst aan geloven…. Ik vat hem dus niet. Waarom die eitjes? Waarom die drukte? Waarom dat als een hebberige Hollander alle eieren pakken die je pakken kan (Ik doe hiermee even niet op de schrijvers bovenaan, maar op de gemiddelde winkelende nederlander…) Waarom kunnen we niet gewoon dat paas feest houden zoals hij hoorde te zijn? En waarom doet men er dan weer zo moeilijk over dat er Atheïsten zijn die daar dus niets mee doen? Ik snap het echt niet…
Nou ja, ik denk ook niet dat het verklaart kan worden. De mens is en blijft nou eenmaal een mens en dat kunnen in sommige gevallen heeeeeeeele vreemde wezens zijn.
Groetjes,
Gandr & beestjes (Die zelden een eitje in haar koelkast heeft staan…)