Eieren

• Bert

Nog beter is biologisch, dan mag er niets aan snavels gedaan worden en hebben de kippen (meestal) nog meer ruimte dan bij graseieren.

Ik vind het zo typisch hoe dit gaat, als je kijkt hoe alle prijzen zijn gestegen de laatste 20 jaar, dan zijn de prijzen voor eieren (en vlees) volgens mij maar een schijntje hoger geworden. "De mensen willen niet teveel betalen' wordt hierdoor kunstmatig in stand gehouden.

Het wordt mij steeds duidelijker dat, als we niet massaal besluiten dat we meer geld over hebben voor deze producten, de manier van produceren niet veranderen kan. Ik ga mijn budget maar weer eens aanpassen.

Groeten, Bert

• Claudia E

Het probleem is niet alleen dat mensen er niet meer aan willen besteden volgens mij.

Het heeft er ook mee te maken dat ze niet op de hoogte zijn van de verschillen in producten (er zijn ook zo veel verschillende producten). Ikzelf wist tot voor kort niet eens dat ze snavels afbranden van kippen.

Nu ik het weet pas ik mijn koopgedrag erop aan en ik denk dat veel meer mensen dat zouden doen, als ze weten hoe de dieren behandeld worden.

• Gandr

Waarom denk je dat er bij mij zo weinig eitjes de deur door komen?

Groetjes,

Gandr & beestjes

• Channah

Ja, Claudia, precies!

En dat is dus wat de belangenverenigingen voor diereno.a. de Dierenbescherming doen: aan de weg timmeren, actie voeren en voorlichting geven. Maar……………….. het kost allemaal geld, en zo rijk zijn die belangenverenigingen niet. Wordt dus allen lid: hoe meer leden, hoe meer geld, hoe meer voorlichting! En, laten we hopen: minder, liefst geen, dierenleed!

Groeten van Channah

• Claudia

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten!!!!!!!!!

• Claudia E

Heb dit onderwerp ook maar even aangehaald op de vogel-discussie-pagina. Alle kleine beetjes helpen.

• Bert

Geheel mee eens

Groeten, Bert

• Bert

Nog een tip, Stichting Wakker Dier, voorlichting en acties tegen bio-industrie

Groeten, Bert

• anja

Hoi Channah.

Daar ben ik niet mee eens,,sorry.

Maar ik ben al jaren lid van de dierenbescherming.

(Ik was nog een jong broekje)

Even kort uit teleggen.

Ik heb namelijk bij de scharreleieren de boed gewerkt(nieuwe tonge)

Ik heb daar heel veel gezien en mee gemaakt.

Ik moets eieren in pakkken en zag dat er ook eieren in de doosjes gaan van huin die niet van hun afkomstig zijn.

Later moest ik eieren gaan rapen.

Dat je in een hal zitten waar de kippen zitten en eieren van een lopende band vandaan komen en zo de fabriek in.

Ik moest de kapote of bevuilde eieren er uit halen.

Ik zag hoe hun met de kippen omgaan.

ze hebben aantal kooien waar ze op verschillende leeftijden zitten.

Er was 3 kippen weg gelopen omdat iemand de deur niet goed had dicht gedaan.

Ze hebben dan een grote haak waar de hun mee pakkken en geloof me dat word niet met liefde gedaan.

De steken gewoon die haak door hun lijf heen.

ze hebben veel pijn en sterfen langzaam.

Ik heb ook door de ramen gekeken en zatten veel te veel in die khokken.

echt afschuwelijk.

Ik heb zelf met mijn lidmaatschapnummer een brief geschreven en ze doen er niets aan.

ik betaal aan alle acktie een gift maar als ze daar niets aan doen is het voor mij afgedaan.

messchien geloof je me niet maar ik heb het bewijs thuis.

Ik heb wim kok geschreven en kreeg een achterlijke brief terug.

Ik heb die brief nog steeds.

geloof me alles gaat niet zo als het hoor bij de dieren bescherming.

Messchien doen ze wel goede dingen maar af en toe niet.

Pas geleden heb ik hun nog gebeld voor een paar honden.

ze waren brood mager en werden echt mishandeld door hun baas.

Ik was niet de eenige die de dierenbescherming belde maar ze deden niets.

Geloof je me niet moet je daar eens gaan werken.

ik heb ontslag genomen om die redenen omdat je zo niet met dieren om mag gaan

Kippen blijven met een bepaalde leeftijd daarna gaan ze naar de lacht.

ze gaan dan s'avonds l;aat de kippen vangen omdat ze in het donker niets zien.

ze hebben dan in elke hand 5 kippen aan hun pooten beet.

Ze zeggen zelf dat ze de boten horen breken en lachen er om.

Ga daar maar eens werken en hoor ik over een half jaar of ik gelijk heb.

Ik hou van dieren en ben bijna overal lid van.

ik lieg echt niet.

Anja.

• Channah

Hallo Anja,

De manier waarop kippen gevangen worden, als ze nar de slachterijen gaan, was mij al bekend. Hoe? O.a. door publicaties van de Dierenbescherming.

Het valt mj tegen dat ook goed bekende “kippenboeren” zoals De Boed, zich ook aan dit soort verschrikkelijkie toestande schuldig maakt. (Overigens zie ik “De Boed”-producten de laatste tijd niet meer in de reformwinkels bij mij in de buurt. ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft, maar toch…..)

Het enige om de Dierenbescherming tot daden te dwingen is toch: lid blijven. Als lid ben je namelijk onderdeel van de organisatie en kan je deze van binnenuit veranderen, als je het niet eens bent met het beleid.

Groeten van Channah