Hallo Anja en Channah
Ik vind het vooral goed dat het weer eens gezegd/beschreven wordt. Hoe meer mensen over deze misstanden lezen hoe beter. Hopelijk verandert er dan iets.
Groeten, Bert
Hoi channah.
De boed is een heel groot bedrijf en maak ook reclame op de tv..
Ik heb daar gewerkt en ik zag met mijn eigen ogen dat er ook andere merke eieren in hun doosje kamen en ander som ook.
Niets is te vertrouwen.
ik ebn al jaren lid zoals ik al zei.
Ik heb met alle acktie's mee gedaan.
ik heb heel veel geld aan hu gestort.
Maar als ik hun vraag om er wat aan te doen aan die mishandelkingen aan onze buurt krijg je een berichtje dat ze niets kunnen doen.
Alle mensen die hasdden al de politie gebeld voor die honden en niemand deed wat, ook de dierenbescherming.
Ik wil hun nun niet zwart maken, oookal komt dat nu over maar als ik iedere maand een bij dragen doet voot acktie's maar er komt niets van.
Ik heb hun ingeschakeld voor die honden en de antweoord was dat ze niets konden doen maar stuurde wel eventueel een giro mee om voor hun te siorten.
Daar zak je broek van af.
ik hou van dieren en steun ze in alles maar als ik zie dat er dieren mishandeld word en aan hun hulp vraag.
Verwacht ik in iedere geval wat.
Ik betaal ervoor en ik ben echt niet rijk.
Je moiet eens weten wat er allemaal gebeurd bij de boed.
je denk dat je diervriendelijke eieren eet maar dat is meestsal echt niet zo.
Anja.
Hoi claudia,
Dat snavelbranden wordt gedaan i.v.m. de pikorde, doordat scharrelkippen relatief dicht op elkaar zitten kunnen ze elkaarbehoorlijke verwondingen toebrengen, waaronder het zogeheten doodpikken. Hoewel het natuurlijk zielig is zijn de verwondingen stukken erger (zelf gezien). Ik ben trouwens in diverse scharrelstallen geweest en dat is ook geen prettig gezicht kan ik je vertellen. De eerste opdracht die wij als dierverzorgingsklasje kregen was zoek de dooie kippen eruit die mogen in de kadaverpak, nou fijn dan als je de kippen nog kon vinden met je door de hevige ammoniakdamp betraande ogen. Ik vind dat mensen gewoon meer moeten gaan betalen voor hun eitje ( wat al meer als 30 jaar 1 dubbeltje kost) zodat de boeren ( die dat maar al te vaak zelf graag willen) de kippen mooi op een weiland kunnen laten scharrelen.
Die scharrel eieren zijn dus ook niet echt kipvriendelijk als ik het hier lees.
Ik denk ook dat veel mensen juist denken dat scharrel eieren oke zijn.(dacht ik dus ook) Maar dat komt dus omdat de bio industrie helemaal niet eerlijk is..hoe het nou allemaal echt gaat!!!
Voor mij dus ook geen scharrel eieren meer!!!,
groetjes van claudia
Nogmaals,
Waarom denk je dat ik zo weinig eieren in huis heb of haal? Ik vin deen eitje op zijn tijd best lekker, maar ik heb ook uit ervaringen gezien hoe de zaken er eigenlijk aan toe gaan.
Onder andere wat Anja zegt… Nou dan hoef ik niet zo nodig meer. Ik moet overigens ook zeggen over de dierenbescherming… Leuke instantie, maar werkt niet optimaal. Sorry Channah, maar ik heb jaren zelf binnen de dierenbescherming gewerkt, als vrijwilligster uiteraard, maar als ik dan tijdens een jaarlijkse bijeenkomst zie wat er dan aan de mensen gegeven wordt, te eten dan he… Nou daar zakte mijn broek van af. Toast met roze zalm… Nou eigenlijk meer roze zalm met een kruimeltje toast… En nog meer duur spul. De bijeenkomst was in een duur restaurant. Toen ik op een gegeven moment eens ben gaan uitsnuffelen van welk geld dit nou dan bekostigd werd kwam ik erachter dat dit uit de fondsenpot komt. Met andere woorden… Een deel van het geld dat als een storting binnenkomt wordt weer uitgegeven om de mensen die vrijwillig en betaald voor de dierenbescherming werken tevreden te houden. Daar doe je het toch niet voor!? Denk ik dan, maar helaas, mijn antwoord moet zijn dat velen het daar dus wel voor doen.
Ik heb ook geïnspecteerd voor de dierenbescherming. En wederom kom ik hier even weer op een stuk van Anja over een magere hond die door de baas mishandeld werd… Dit soort schrijnenende gevallen kan de dierenbescherming in Nederland dus niets aan doen. In Engeland gaat er nog een mannetje op af, maar hier in Nederland worden zij die erop af moeten gaan niet betaald en is het de vraag of die wel die dag zin genoeg hebben om te gaan…
Hoe dan ook, ook de dierenbescherming is niet geheel kosjer, helaas. En allemaal terug te leiden naar… Even raden mensen… Juist jullie mogen doorgaan voor de IJskast, geld.
Geen geld? Geen annimo. Geen actie.
En dat is waarom ik eigenlijk liever dat eitje of zie verdwijnen of zie dat die kippen allemaal een stukkie achtertuin tot hun beschikking hebben en dan dus echt pas een scharrelkip mogen heten.
Groetjes,
Gandr & beestjes
Hoi Gandr.
jammer genoeg geloof je dat de dierenbescherming veel doet.
Ik steunde in alle aktie's en heb veel geld gestort.
Om het geld gaat het niet , ookal moet ik hard werken ervoor, maar als ik geld stort om een bepaalde aktie steunen neem ik aan dat daar mijn geld naar toe gaat.
Erg jammer dat de meeste niet weten waar hun geld echt na toegaan.
Ik heb ook al zo verhaal gehoord van iemand die in het asiel werkt.
dat er gezonden honden of katten binnen worden gebracht en al ze die niet aan staan of een apparte ras is die gewoon een spuitje geven.
Ik heb het van iemand die in het asiel heeft gewerkt en daar weg is gedaan om die redenen.
Ik heb geen bewijs maar als ik jou verhaal aan hoor van het eten gaat ik er steeds meer in geloven.
Gr.Anja
Hallo Gandr en Anja,
Jammer dat jullie de hele Dierenbescherming in zo'n kwaad daglicht stellen.
Dit is zeer nadelig voor de dieren die werkelijk steun nodig hebben.
Ik ben ook vrijwilligster bij de Dierenbescherming, al zo'n 25 jaar.
Ik heb nog nooit zalm op toast gekregen.
Wij hebben vorige week de jaarlijkse vergadering gehad.
Wij hebben 2 kopjes koffie gehad met een 1 plakje cake. De cake was nog zelf gebakken door een vrijwilligster.
Je kan niet alle afdelingen van de DB over één kam scheren.
Dit soort uitlatingen zijn zeer nadelig, omdat er altijd mensen zijn die stoppen met giften .
Giften en donaties waar wij als afdeling niet zonder kunnen.
Ik ben zelf van de werkvloer, ik heb vorig jaar 128 kittens opgevangen en verzorgd. Meerdere daarvan zijn geopereerd. Heel veel sterilisaties en castraties zijn er betaald. Alle kittens gaan geënt, ontvlooid en ontwormd de deur uit. Veel zwervers geholpen en weer uitgezet
Nu heb ik het maar over 1 diersoort. Wat dacht je wat ons de eendenopvang momenteel kost en alle gewonde andere vogel soorten.
Het rijden van de Dierenambulance.
Al deze onkosten moeten betaald worden van uit de kollekte en donaties.
Stel je eens voor dat er geen giften meer zouden zijn, dan moeten we alle hulpeloze dieren laten wegkwijnen.
Ik weet best dat er binnen elke organisatie dingen gebeuren waar je niet helemaal achter kan staan, maar is dat niet in het hele leven zo????
Ik hoop dat mensen de Dierenbescherming blijven ondersteunen want wij vrijwilligers kunnen het niet alleen.
Groetjes, Dicky
Hoi Dicky.
Ik ben zelf al van jong broekje lid en ben het nog steeds en van meerdere verenigingen.
Als ik een aangifte doe van ernstige mishandelingen en ze doen niks.
Ze sturen me dat per post op want recht voor het raap zeggen durfen ze niet maar wel gelijk een giro erbij doen voor exstra hulp.
Sorry hoor maar daar zak mijn broek van af.
Die honden, er heeft maar een gered en de andere is hartstikke dood.
Als hun in gegrepen hadden leeftijd hij messchien nog en had een goed tehuis.
Ik betaal de jaarlijke kosrten van de lidmaatschap en daar naast betaalde ik ook alle aktie's.
Niet van 5,- nee, maar van 50,- tot meer.
Ik een gifte van een bepaalde actie en moet mijn geld daar naa gaan.
Ik heb zelf verschillende briefen liggen van aktie waar ik aan mee hebt gedaan.
Ook dat ik klachten heb van de boed(kippen)
Je krijgt een lullige brief dat ze er wat aan gaan doen en na 6 jaar is er nog niets veranderd aan dat bedrijf.
Echt erg want zo heb ik geen vertrouwen meer in hun.
Nog een andere verhaal.
prairy hondjes mag je nu nog hebben maar ze zijn hard bezig dat het niet meer mag.
Pas geleden stond er een advertensie bij een verkoopweb.
Ik weet ongeveer wie op die pagina's de handelaren zijn en er hadden allemaal handelaren op geboden.
Ik heb hun gebeld en kon hem gaan halen.
Ik heb de dierenbescherming gebeld voor informatie.
Ten eerste krijg je een grote bek, je wordt niet netjes behandeld en vervolgens maaken ze je als dierenbeul uit.
Ik kan me heel kwaad worden omdat ik heel veel dieren hebt en sommige zijn afdankertjes van andere.
Ik heb stichting aap gebeld en die stonden me netjes te woord.
Ze konden niets doen maar ik stelde voor als ik hem kocht en bij hun bracht.
Dan weet ik dat er niet meer mee gehandeld word en een goed leven krijgt.
Hun wilde me daar geen antwoord op geven omdat ze dat niet mogen maar ze zeiden wel dat ze hem zouden aan nemen.
Helaas is het niet door gegaan omdat die mensen voor geld geld kozen.
De handelaar heb hun over gehaald en meer geld geboden.
Ik baal als zulke dingen gebeuren.
Nu ook, bij ons word er dieren mishandeld maar ze doen niets.
Sorry hoor maar op zo manier heb ik weinig vertrouwen in hun en als het niet ga veranderen ben ik pleiten.
Ik ga dan wel een andere vereniging steunen.
Wat u doet vindt ik oke maar ga nu niet alles goed praten want er gebeuren.
Ik heb het ook van iemand die vrijwilligers was en zo als je hoord van garnde ook en heeft ook een verhaal over.
Echt jammer want dieren kunnen het niet alleen af maar heeft hulp van de mens nodig.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?