Wat zijn dat voor lui?

• konni

Hoi

Ik heb geen enkele spijt van wat ik heb gezegd en voel me ook in het geheel niet kinderachtig.Ik blijf bij mijn standpunt dat als je dieren kunt plaatsen bij iemand die er goed voor wil zorgen,ik dit eerder zou doen dan de arme beestjes heen en weer te slepen en iemand neer te halen door te beweren dat je een handelaar bent of gewoon gratis chins wil.

Als ik serieus genomen was met een goede gegronde uitleg was ik misschien niet zo boos geweest.

Ik denk ook dat een dier beter bij een vaste eigenaar kan zitten dan heen en weer gesleept.Er werd mij verteld dat heen en weer reizen beter was dan ze bij mij en mijn vriendin te plaatsen.

Ook was er geen sprake van het uit elkaar halen van de groep.

Misschien als de opvang wat meer moeite had gedaan om me fatsoenlijk te woord te staan,was het beter te volgen geweest.Zoals ik het nu zie moesten de beestjes eerst naar verweggistan en dan moesten wij er weer achteraan om ze daar weer op te halen.In mijn ogen totaal onzinnig dus.

Maar goed zoals ik al zei,de bedoeling was de chins een leuk leven te bieden in een liefdevolle omgeving,maar daar was ik blijkbaar niet geschikt voor.

Geeft niks hoor.er zijn nu eenmaal altijd mensen die het beter kunnen?

Verder vind ik mezelf absoluut niet kinderachtig,maar al zeg ik het zelf…………..iemand met een groot hart voor dieren.

Dus ik vond het gewoon een goed idee om mezelf beschikbaar te stellen.

Verder vind ik de reacties van Ester hier op het prikbord ook niet geweldig en liefdevol.

Mijn mening dus en ik schaam me hoegenaamd niet.

Enne…………als ik wil natrappen krijg je echt niet een beleefde reactie als bovenstaande.

konni

• martine

Ok, ik ga niet nog een keer vertellen dat je eerst goed moet lezen. De schijver van dit stuk (ik dus in de eerste plaats) vertel mijn ervaring met blijkbaar de stichting waar Esther hoofd van is. Konni en ik zijn op een rare manier behandeld, daar zijn wij erg over gevallen. Het kan 100x zo zijn dat er veel schrijnende dingen plaatsvinden op het gebied van dieren, niet alleen chins, maar niet iedereen is slecht voor dieren.

Het werk wat Esther doet trek ik absoluut niet in twijfel. Iedereen die zich inzet voor dieren, hoe klein of grootschalig ook verdient een compliment. Waar ik wel over val is de manier waarop sommige fanatieke dierenliefhebbers omgaan met mensen. Niet alle dieren zijn over 1 kam te scheren, maar ook niet alle mensen. en Esther, sorry hoor, maar van het aanbod om jouw richting uit te komen kan ik me totaal niets herinneren. Je hebt gelijk dat je in een asiel ook persoonlijk je beest op kan gaan halen, maar als je hier in de stad een beest op straat vindt en je belt het asiel, willen ze GRAAG dat je het beest tijdelijk opvangt totdat er een eigenaar voor is gevonden. Die gaan niet eerst je complete CV en criminele achtergrond natrekken voordat je de zorg over een beest krijgt. En natuurlijk gaat het erom dat die dieren het weer goed krijgen, dat verdienen ze. Maar als je iemand die zich daar voor open stelt geen kans geeft…….Voor zowel Konni als voor mij was de ervaring met de stichting van Esther dusdanig dat wij zoiets hadden van: “als het zo moet steek je die chinchilla's maar in je r…” als je begrijpt wat ik bedoel. Nogmaals, ik zie voor me dat ik in het asiel kom om een hond of kat een nieuw tehuis te geven…..en dat de eigenaar van dat asiel mij met een scheef oog aankijkt en door haar hele houding en vragen ik het idee krijg te worden onderworpen aan een vragenvuur alsof ik een soort verdachte was. Ja, want ze hebben al zoveel negatieve ervaringen met mensen. Voor mij is dan de kous af. Als je blijkbaar niet wilt dat je dieren herplaatst worden, dan hou je ze toch lekker zelf!! Ook goed hoor, maakt mij niet uit. Eshter, ik vind je streven heel goed, jammer dan je jezelf er toen dan niet toe kon zetten om je wantrouwen opzij te schuiven. Als jij (als jij het al was) en je man/vriend, partner in opvang open hadden gestaan voor een echt gesprek was het misschien anders afgelopen. Voor Konni en mij was deze hele toestand genoeg om ons terug te trekken. Ik ben blij te horen dat de beestjes uiteindelijk een goed tehuis hebben gekregen, het ging me zeker niet (zoals Anette zo mooi zegt) om het HEBBEN HEBBEN HEBBEN van meer chinchilla's dan ik toen al had. Tenslotte kan je die beesten nog steeds gewoon in de dierenwinkel kopen. Als het mij specifiek om kleur, man/vrouw of wat dan ook was gegaan had ik dat ook anders op kunnen lossen. Er was op dat moment opvang nodig en die hebben wij geboden. Net zo goed in het belang van die beestjes gedacht als jij.

martine

• ANITA

ALS JE GOED HEBT GELEZNE ZEI IK AL SORRY ESHTER MAAR IK VIND NEIT DAT KONNI OF ANJA OF WIE DAN OOK ONTERECHT VEROORDEELD MOEWT WORDEN ENZOALS JE EERDER HETB KUNNE LEZEN

ZEI IK OOK DAT IK ER GEEN VERSTAND VAN HEB MAAR HEB WEL EEN COLLEGA DIE OOK CHINS THUIS HEEFT

ANITA

• ANITA

HOI IK VIND EHT NU WEL WEER GENEOG GEWEEST IEDEREEN HEEFT ZIJN/JHAAAR HART GELUCHT KUNNE WE DNA WEER GEWOON DOEN JA OOK IKKE DUS

IK WORD HEIR MOE VAN WEET JE STERKTE EN IK HOOP DAT DE CHINOPVANG OOIT WEER BELEEFDER ZAL WORDEN ZOALS HET HOORT

ANITA

martine schreef:

>

> Ok, ik ga niet nog een keer vertellen dat je eerst goed moet

> lezen. De schijver van dit stuk (ik dus in de eerste plaats)

> vertel mijn ervaring met blijkbaar de stichting waar Esther

> hoofd van is. Konni en ik zijn op een rare manier behandeld,

> daar zijn wij erg over gevallen. Het kan 100x zo zijn dat er

> veel schrijnende dingen plaatsvinden op het gebied van

> dieren, niet alleen chins, maar niet iedereen is slecht voor

> dieren.

>

> Het werk wat Esther doet trek ik absoluut niet in twijfel.

> Iedereen die zich inzet voor dieren, hoe klein of

> grootschalig ook verdient een compliment. Waar ik wel over

> val is de manier waarop sommige fanatieke dierenliefhebbers

> omgaan met mensen. Niet alle dieren zijn over 1 kam te

> scheren, maar ook niet alle mensen. en Esther, sorry hoor,

> maar van het aanbod om jouw richting uit te komen kan ik me

> totaal niets herinneren. Je hebt gelijk dat je in een asiel

> ook persoonlijk je beest op kan gaan halen, maar als je hier

> in de stad een beest op straat vindt en je belt het asiel,

> willen ze GRAAG dat je het beest tijdelijk opvangt totdat er

> een eigenaar voor is gevonden. Die gaan niet eerst je

> complete CV en criminele achtergrond natrekken voordat je de

> zorg over een beest krijgt. En natuurlijk gaat het erom dat

> die dieren het weer goed krijgen, dat verdienen ze. Maar als

> je iemand die zich daar voor open stelt geen kans

> geeft…….Voor zowel Konni als voor mij was de ervaring met

> de stichting van Esther dusdanig dat wij zoiets hadden van:

> “als het zo moet steek je die chinchilla's maar in je r…”

> als je begrijpt wat ik bedoel. Nogmaals, ik zie voor me dat

> ik in het asiel kom om een hond of kat een nieuw tehuis te

> geven…..en dat de eigenaar van dat asiel mij met een scheef

> oog aankijkt en door haar hele houding en vragen ik het idee

> krijg te worden onderworpen aan een vragenvuur alsof ik een

> soort verdachte was. Ja, want ze hebben al zoveel negatieve

> ervaringen met mensen. Voor mij is dan de kous af. Als je

> blijkbaar niet wilt dat je dieren herplaatst worden, dan hou

> je ze toch lekker zelf!! Ook goed hoor, maakt mij niet uit.

> Eshter, ik vind je streven heel goed, jammer dan je jezelf er

> toen dan niet toe kon zetten om je wantrouwen opzij te

> schuiven. Als jij (als jij het al was) en je man/vriend,

> partner in opvang open hadden gestaan voor een echt gesprek

> was het misschien anders afgelopen. Voor Konni en mij was

> deze hele toestand genoeg om ons terug te trekken. Ik ben

> blij te horen dat de beestjes uiteindelijk een goed tehuis

> hebben gekregen, het ging me zeker niet (zoals Anette zo mooi

> zegt) om het HEBBEN HEBBEN HEBBEN van meer chinchilla's dan

> ik toen al had. Tenslotte kan je die beesten nog steeds

> gewoon in de dierenwinkel kopen. Als het mij specifiek om

> kleur, man/vrouw of wat dan ook was gegaan had ik dat ook

> anders op kunnen lossen. Er was op dat moment opvang nodig en

> die hebben wij geboden. Net zo goed in het belang van die

> beestjes gedacht als jij.

>

> martine

• Chinchas Chinchilla's

Anita,

je begint wat zaken door elkaar heen te halen, ik heb zoiets helemaal niet gezegd. Wat betreft het dumpen van dieren, denk je niet dat ik hier van op de hoogte zou zijn met een opvang ?.

Esther.

• Chinchas Chinchilla's

Anita,

Mag je vinden, maar ik wou je toch nog even wat vragen “Waarom schreeuw jij zo de hele tijd” ? Het typen van berichten in hoofdletters wordt op internet opgevat als schreeuwen en is dan ook erg onbeleefd.

Voordat er nu weer een disscussie op gang komt, het is niet gemeen bedoelt.

• Chinchas Chinchilla's

Anita,

Je gaat weer de fout in, ik heb de naam Anja nooit genoemd. Fijn om te horen dat een collega van jouw ook Chins heeft, maar wat wil je hier nu mee duidelijk maken ?.

• Chinchas Chinchilla's

Anita,

Ik heb al mijn berichten terug gelezen en vind dat ik nergens onbeleefd ben geweest, ik heb niet geschreewd of gevloekt, gedreigd of wat dan ook. Wil je mij dan uitleggen in welke vorm ik onbeleefd ben geweest tegen wie dan ook ?.

• Chinchas Chinchilla's

Hallo Konni,

Geeft niets hoor dat jullie mijn naam niet meer weten. Zoals al eerder tegen Martine is gezegd kan ik me niet voorstellen dat ik onbeleefd ben geweest. Maar ik wil nu toch wel wat feiten aan gaan scherpen: Telkens lees ik over jullie goede hart en vind dit ook noemingswaardig dat er mensen zijn die graag dieren opvangen, ga vooral zo door !

Dan even de feiten waar ik jullie niet over hoor (behalve dan dat ik uiterst onbeleefd ben): De chinchilla's in kwestie werden tussen 10.00 en 11.00 uur ‘s avonds in het donker uit een donker huis zachtjes weggehaald door de meneer waar ik jullie niet meer over hoor, deze meneer was al wezen kijken bij het persoon en had de papieren van de Chins al meegenomen, dus mag ik aannemen dat jullie volledig op de hoogte waren van de afspraken tussen de oude eigenaar en mij. Vandaar natuurlijk ook dit tijdstip, neem ik aan ? De buurvrouw en haar man zagen waar het persoon in kwestie mee bezig was en hebben verteld dat de Chins nergens anders naar toe mochten als naar onze opvang. Gek dat jullie je dit niet meer weten, van wat ik begreep van haar, haar man en andere buren is het nogal een scene geweest, omdat de meneer die ze op kwam halen ze niet uit de auto wilden halen, ik geloof zelfs dat deze mevrouw zo boos is geworden dat ze haar buurman bijna aanvloog. De Chinchilla’s zijn door meerdere mensen met kooi en al naar boven gebracht en bij deze mevrouw in huis neergezet, hierbij komen we op het punt dat je verteld een kooi te hebben geregeld, hoe zo, er zaten toch kooien bij ?

Dan schrijf je dat de Chinchilla's aan jullie beloofd waren, sorry maar niet door mij en ik ben de eigenaar van deze dieren, niet de persoon die ze aan jullie beloofd had. Dan heb je mij zelf verteld dat de Chins uit elkaar gehaald zouden worden, maar een stukje reizen is erger ?

Dan als laatste heeft de meneer die ze op kwamm halen bij het persoon in kwestie van de buurvrouw die jullie niet meer kennen, nog mijn prive telefoonnummer gehad, omdat ik op het Chinchilla telefoonnummer niet te bereiken was, zij heeft hem ook mijn mobiele nummer gegeven, dit staat niet op de papieren.Ik ben die avond tot 1.00 uur 's nachts bezig geweest om jou, deze meneer en de volgende dag jouw vriendin het zelfde te vertellen. Jullie waren van harte welkom, maar dan wel graag bij mij.

Mijn man heeft inderdaad op een bepaald moment de telefoon overgenomen omdat er nogal wat dreigementen geuit werden. Toch grappig om te zien hoe jullie reageren op dreiging naar andere terwijl jullie het zelf ook doen, als jullie je zin niet krijgen.

Maar je hebt gelijk ik ben uiterst onbeleefd tegen jullie geweest, ben een ontzettende slechte opvang en neem totaal geen verantwoordelijkheden. Konnie je hebt helemaal gelijk, ik heb inderdaad het verhaal wat verdraait omdat de feiten iets minder fraai zijn als jullie willen laten geloven.

Esther.

• Chinchas Chinchilla's

Annette, dank je wel ! Knuffels aan de beestenboel :-)

Es.